Pokemon vs. Banken



Idag på väg till Skolan, första dagen och allt, så fångade jag den legendariska pokemonen för Pearl. Jag var helt redo, walkthroughn rekommenderade 30 Ultraballs, 6 Quickballs och 4 Timerballs. Tog bollarna slut skulle jag starta om spelet utan att spara och försöka igen. Jag hade tre stopp till skolan. Jag var redo. Jag var laddad. Jag går upp mot den, jag trycker på knappen och det börjar. Nervöst kastar jag ut en Quickball. 1. 2. Bollen skakar. 3. GOTCHA!!

Vaaaa?? Vadå. Jag var redo för en fight. Jag hade min bästa pokemon ute och fångar på första bollen. Så vart vill jag med min tråkiga pokemon historia? Jo för jag och Ken kom fram till att en människa har som alla vet en vis mängd karma (eller hur man nu mäter karma). Detta var min karma för en månad. Jag fick fånga en legendary Pokemon på första försöket. Som straff total kraschar en bank i Usa, tar livet av svenska kronan och min hyra är nu 1000 kr dyrare än vad den var när jag betalade den för 2 veckor sedan.  Jag tänker inte få panik, saker kan vända, och gör dom inte det, då kommer jag blir RAWR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0