Onigiri och halv baksmälla!

Nu såhär på min sista dag på mitt lov som faktiskt är en liten speciell dag så är jag halvt bakis och allt jag vill äta är onigiri. Jag tror att jag anade det igår kväll när jag var aningen onykter och Yuji tog mig till Ito Yokado för att handla mat för helgen (hur han nu tänkte där vet jag inte) men mitt i allt flailande och hoppandes runt och prata öronen av Yuji så tog jag en burk tonfisk från hyllan och lite furikake (nu var väl inte de det ända jag lyckades plocka ner i korgen men det mesta plockades nog direkt upp igen).

Nej nu ska jag äta mina onigiri (som är risbollar med fyllningar eller som den svart prickiga, fulla med furikake**).




** Furikake är oftast nersmulat sjögräs mixat med sesamfrön, det smakar inte så mycket men gör att riset smakar salt på naturlig väg : D men det finns självklart också med andra smaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0