Mat Special


Gör lite matspecial, såhär äter jag när det inte finns tid eller ork. Eller när det finns mumsiga rester. Första bilden är dagens mat;
Udon är tjocka nudlar. Jag lagar det med dashi buljong som alla andra sneögingar. I mixade jag friterad tofu, vanlig tofu, morötter, kål, svamp, lite kött, japansk rot och eggplant! Det var kanon gott när jag var hungrig och sjuk (har fin feber på hela 38.5 grader celcius).

Nummer två är förra fredagens bentou då man rensar ut resterna;
Nederst till höger är Subuta. Det är kinesiskt och i har jag oftast eggplant, japansk rot, lök (om Yuji ska ha också), grön paprika och lite kött. Såsen finns färdig att köpa. Det är super gott. Sen är det bönsallad som jag egentligen inte ska äta just nu. Det är majs, tre olika sorters bönor och super lite majonäs som blandas ihop till en dressing. Super gott. Längst till höger har vi onigiri med tonfisk fyllning. En fredags bentou är helt enkelt jag som tömmer kylskåpet.

Samma med bild längst till höger! Mums!



Men det bästa jag någonsin ätit var på min och Yujis 6 månaders dag. Han tog mig till en söt liten Italiensk restaurang inte alls långt ifrån där jag bor och som huvudrätt beställde han in pasta med sås gjord på 4 olika ostar. Det var.. gudomligt. Och då är jag en person som aldrig säger gudomligt. Jag åt så långsamt, tuggade i slowmotion, lyssnade knappt på vad Yuji sa. Jag höll på att svimma vid varje tugga. Det var otroligt. Vi kommer gå dit igen, det kan jag lova. Och då kan vi skippa allt det andra, bara pastan räcker gott och väl! Underbart, fantastiskt, så otroligt jävla gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0