Just nu

Läget just nu är helt okej. Jag har precis varit och avslutat mitt kontrakt här i Shinjuku så jag har en vecka på mig att flytta. Det är 99% klart att jag flyttar till det guesthouset/dormitory som äger vandrarhemmet Gina jobbar för. På det sättet få rjag jobba på vandrarhemmet och därför behöver jag inte betala hyra. Det kommer bli rätt mycket jobb antagligen, helger nog framförallt för att täcka hyran som för tillfället sträcker sig till 2 100 kr. I vanliga fall ligger hyran på strax över tusenlappen bara. Känns ruttet, jag har aldrig älskat rummet jag or i nu men på senaste tiden har det börjat känns som hemma i alla fall. Det luktar inte konstigt längre och trots att jag haft en del kackelackor och att det kryper insekter runt diskhoven i köket så är det ändå rätt okej. Men jag har inte råd med hyran ochhar inget annat fall. På det här sättet så får jag också tillbaka pengarna jag fick från Erica eftersom jag sparar 12 600kr på att inte betala hyran! Det är alltid trevligt. Dock upptäckte jag idag att jag kommer vara i Sverige i tre veckor och kan inte jobba av hyran då, så då får jag betala, men det blir inte hela världen när hyran inte är på 6 300 kr längre. Det blir bra. Nu försöker jag bara komma på ett smidigt sätt att flytta på som inte kostar för mycket och som blir klart inom en vecka, helst tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0