Där jag bor.



Jag har inte pratat så mycket någonsin om vart jag bor någonstans och då bor jag ändå väldigt japanskt på något sätt. Mitt rum är på 8 kvadratmeter skulle jag tippa på och efter över ett halvår här så är det rätt trångt. Jag har två garderboer som mer är hål i väggen och endast fungerar som förvarnings utrymme. Garderoben till vänster har datakartongen, resväskan (full med vinterkläder) och andra små kartonger som t ex min vattenkokare och sånt. Det använder jag mer som long time storage medan min garderob till höger är garderob för sånt jag använder varje dag. Lådan längst ner har tvättade lakarn och handdukar, sedan är det två lådor med bara kläder. Sedan fick jag köpa en såndär badrums hylla som man spänner upp mellan två väggar och ställa mina smålådor på den så att mina vita plast Muji lådor inte skulle böjas av vikten. Det vore ju katastrof nu när jag betalat extra för att få just Muji lådor! Smålådorna har trosor och strumpor, skärp kepsar, tvättmedel, vanish, servetter, tupperware burkar, durkslag, benvärmare.. en massa sånt! Det är i allafall i dessa garderober som jag förvarar det mesta. Känns mer som mitt rum är ett förvarings utrymme än ett hem ibland, haha. Garderoberna täcker jag oftast över med gardiner som jag hängt, den dagen jag blir rik och har onödiga pengar ska jag köpa andra stänger än de tjocka dusch stängerna som håller de uppe just nu.
Sen har jag också en tvättkorg (IKEA), en liten metall hylla som jag täckt för med någon slags scarf jag fick med en tröjja jag köpte, jag har alla mina hårsprayer och dusch prylar och mediciner och skolböcker och sånt där. Ovanpå står mina torrvaror, det är som ett skafferi lite med två lådor. Mycket av mitt svenska mys finns där också, knorr såser, chokladpudding, morotskakmix, estrella dipp.. osv. Gottigottlåda!



Min dator står på en hylla som ingår i rummet, den har jag tippat åt sidan och fyllt med mina fotoalbum, böcker och lite manga. Ovanpå har jag ställt mina dvd:er och CD skivor som stöttas upp av bokstöden jag tog med mig från Sverige, tycker om dom för dom ser ut som gubbar! Själva skärmen är det ju som står på hyllan, datorn står bredvid vid min futon och fungerar som nattduksbord också! Bakomd ator skärmen har jag min transistor sak som omvandlar strömmen så att datorn.. startar. Jags itter på golvet så mina ben sover oftast trots att dom vant sig väldigt mycket. Jag ska köpa nytt tangentbord, gick för att göra det då mitt svenska kortslöts men det blev bara en ny logitech mus då, min gamla laddar inte längre : ( JAg har valt ett Microsoft tangentbord, nu ska jag bara svälta i 5 dagar för att ha råd med det, haha. Den blåa hinken till höger har jag ris i! Det är min rishink : D! (Jag har en WoW musmatta men spelar absolut inte. Jag borde skämmas).



Min futon är bara utvikt när jag använder den och efter att jag vaknat en stund. Annars är det upplutad mot fönstret eller ihop vikt tredubbelt. Jag älskar mina påslakarn, jag har just nu 3 stycken! Först de vita med kanji på som pappa köpte till mig när jag var 12 år. Sen har jag mitt Shrek två som jag tog med mig från Sverige sist (nu i jul tänker jag ta med mitt fina fina lila som jag fick av mormor och Robban.. hittade inte örngottet sist.. det matchar gardinen) och det som jag använder nu, det är från IKEA och jag köpte det när Yuji och jag var där tillsammans när vi var alldeles nya.
Min kudde kommer från Muji och är ett svar på mina sömn problem! Den är designad med en söm tvärs över mitten så man kan vika kudden på det sättet den ligger. Nu ligger den lite på sniskan men annars ligger den som ett L när man sover så att man alltså håller om kudden eller bara har kudden mot kinden som en .. security blanket lite. Något jag speciellt behöver till vintern då det blir kallt och jag måste ha täcket på mig istället för att rulla ihop det till korvbröd och krama det. Mina lila gardiner köpte jag och Erika på IKEA för ett par år sedan till mitt rum i Sverige. Jag tog självklart med den och använder den som ni ser nu. Gardinen som kom med rummet var hemskt mintgrön, den åkte ut första dagen!



Jag har en såndär självstående stång som jag hänger en massa galgar på och sedan kläder på galgarna (obviously). Jag använder den som hängare såklart men också lite som rumavskärmare, istället för att den står längst med väggen som den kan så står den rakt ut så det blir en liten myshörna runt där jag har huvudet när jag sover. Bakom har jag också min byrå från Donkey Hote som jag först köpte fel, det var meningen att lådorna skulle komma ut på kortsidan men sen när jag märkte det så insåg jag att det här var mycket bättre! Den är full med manga, tidningar och sedan översta lådan där jag har alla viktiga papper med bankuppgifter och andra tråkigheter. Ovanpå förvarar jag sköljmedel och sen låda där jag har lite smått och gott, bland annat lappen jag fick av mamma i mitt paket från mamma och Micke vid påsk (så mysigt att jag också fick lite påskkänsla : D) jag har också mitt födelsedags kort från Pappa och Erika från min 21 års dag!

Vill också tilläga sånt som inte syns, mitt rum har sammanlagt 16 kackelacksfällor runt om. 14 är små runda svarta med gift i som har ihjäl som små jävlarna. De andra två är pappershus som är fulla med kladd så dom fastnar och SVÄLTER till döds. So far har mina fällor dödat en kakelacka. Mimmi - 1, Kakelackorna - 000000. Jag hatar dom äckliga små jävlarna. I dörren (som ligger till höger om hyllan, ett släpp ner så mitt rumsgolv är högre än korridorsgolvet) är det jag hänger min tvätt när jag inte kan göra det utomhus. Jag har två smalare stänger som vilar på listerna så oavsett vikt åker dom inte ner! Det är brilliant!

I allafall! Här bor jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0