PreShopping plus lite smatips.

Dags att prata lite allvar. Pa sondag efter provet ar det shopping dags. Det har ju blivit kallt nu tjejer sa tank ocksa pa att byta ut era laggings och stockings mot tjockare varianter. Se ocksa till att inte bli kall dar nere for det slutar bara i Cranberry juice och penicillin. Sjalvklart kan man fortfarande ha sina sommaroutfittar pa vintern, man far bara gora det lite annorlunda sa man haller sig varm. For det ar nummer ett, for vad gor kroppen nar den standigt ar kall for att halla sig varm? Den lagger pa sig fett.

Det ar nedrakning nu, jag kommer visa pa bloggen allt jag shoppar infor vintern och vinter modet har borta, det anda som inte kommer att postas ar det jag koper till min syster eftersom det ar hennes julklappar. Sa det far ni se i efterhand i sanna fall. Affarer som jag kommer besoka ar bland annat Tommy Girl, Album, Baby Shoop, Madison Gilfy, Shake Shake, LB-06, Mimily m.fl..

Det som ska inforskaffas som ar ett maste ar ytterligare en mossa (MAISON GILFY), Reversable skarp (LB-03). hoftaccessoarer (Baby Shoop), Baslinne och varmare trojjor (Tommy Girl), vaddade shorts (Shake Shake), Leggings/stockings/knastrumpor/benvarmare (TutuAnna).

Hur klar man sig enklast? Det ar alldeles for dyrt att ha standigt kompletta markes outfittar i garderoben.Darfor har jag lite tips till dom som ar trotta pa att endast x antal dagar ha en maffig outfit och resten av dagarna ha ratt alldagliga, trakiga, se ratt igenom mig outfittar. De speciella plaggen man har ska ga ihop med basplagg. Lat oss saga att du har ett par byxor, en trojja, ett linne, en kjol och ett par shorts. Ena dagen har du dom fantasistka byxorna och sedan mer basklader. Byxorna ar da huvudplagget i outfitten, det blir en bra balans pa sa satt. Anvand lite sma accessoarer (for dom behover man inte byta ut) halsduk, mossa, solglasogon, skarp, armband, halsband.. vad som helst. Nasta dag ar det kjolens tur.. osv. Da har man ett plagg i centrum pa outfitten och har inte pa sig allt pa en gang sa man endast har tvattdags outfittar kvar! Sa gor vi har borta och det fungerar alldeles utmarkt. Basplagg ar klader som ar i basfarger och inte star ut nagot speciellt, de kan ocksa ha diskreta tryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0