Ormar!



Känner att trots att jag är så trött att jag bara vill kollapsa bredvid Yuji så måste jag ju göra någon uppdatering. Yuji har varit här i 3 dagar nu, fast första dagen räknas inte riktigt. Jag var så nervös när jag väntade på Arlanda, rädd att han skulle krashat, att hans baggage skulle vara borta, att han skulle försvunnit, att han aldrig funnits.. en massa störda saker. Jag var så nervös att jag blev kissnödig och illamående på samma gång. Jag tror aldrig förut att jag blivit så glad av att se någon. Jag grät till och med.. senare på kvällen när han sov. Såklart.

Idag har vi varit på Skansken och Vasa museet. Jag fick mysa med SNODDAS (bild ovan) och han var supermysig! Mysigaste pytonormen någonsin. Frågade nog minst 40 frågor. Hur ofta dom ömsar skin, om dom får ny täckning när dom ömsar skin, hur ofta han äter, om han känner igen sina skötare, varför han inte är känslig för kamerablixten osv... svaren var bl a att dom ömsar skin beroende på hur kroppen växer, dom får inte ny täckning eftersom det sitter mer i huden än i skinnet, att han äter 1 gång i månaden, en jätte råtta!, att han inte har hjärna till att känna igen sina skötare och att ormar inte riktigt märker skillnad alls på natt och dag. Förlitar sig i stort sett helt på lukten den känner i tungan och därför inte ens ser blixten från kameran i stort sett.
Sen tog Yuji en bild på oss när vi gosade. Han var jättefin och jag vill också ha.

  

Efter det har jag gått från att bara vara galen i fiskar och sånt till att också vara kär i ormar. Anakondan var ändå läskig, den vill jag inte ha hemma, den var alldeles för stor! Jag vill ha lilla Snoddas. Yuji verkar inte lika kär och galen dock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0