Nattramble..

Jag sitter har lite nygraten och rod om kinderna. Vet inte varfor jag varit ledsen tva ganger i kvall, pa varsinna utspridda en timme. Det kan vara av ren relief over mina 81% pa provet, mina fina omdomen, att skolan ar klar for aret, att jag har fixat med Visumet och re-entry permit och flygbiljetter och packning och adressandring, att JLPT2 ar helt over. Det kan ocksa vara i total stress pga att jag inte sitter pa planet an, darfor ar endast halva inne, att jag fortfarande har en lista kvar med saker forrans imorgon, att jag ar for trott for att ha en sista kvall ute i natt med klasskompisar, att CSN maste kora en koll pa Universitetet jag valt via Hogskoleverket (och det ar ju statligt sa det kommer ta ar och dar) sa det faktiskt kan bli for sent for mig att fa en plats... det spelar inte sa stor roll. Om jag ska vara helt arlig ar jag glad over att jag klantade till middagen sa det fick bli pizza nar Yuji kom hem, sa att allt kom ut. Jag ar sa fruktansvart dalig pa att vara ledsen. Och nar jag val ar det sa ar jag fortfarande super dalig. Kvider tyst for mig sjalv, kniper ihop ogonen tills huvudet ar beredd att sprangas, sager inte ett ord. Vad for ventilation ar det? Inte konstigt att man gatt i terapi nar man inte ens kan tillata sig sjalv att vara ledsen ibland.

Det  var trakigt tillslut i alla fall sa nu sitter jag har.. drar tacket over Yuji for att han inte ska bli kall, som han sparkar av, och jag drar over igen. Sa haller vi pa. Jag funderar lite over framtiden, jag kommer ga tre manader i skolan innan Universitetet borjar.. om jag kommer in vill saga.. vad vill jag gora da? Med mina 81% far jag utan tvekan ga upp en klass. Men vill jag det. Jag funderar pa att ga konversation fastan dom inte har min niva, utan endast 3 klasser under som mest avancerad. Men eftersom det ar i vantan pa riktiga skolan kan det vara kul att vara med mer avspanda klass kamrater, att ga i skolan pa morgonen och ha hela dagen sen efter och att enbart fokusera pa konversation.. som en av mina larare sa sa ar min niva sa pass hog att jag kan studera kanji pa egen hand utan att det blir fel. Eller ska jag borja med en sandar temalagd winter course.. da far man plugga och blir sedan dragen runt pa diverse aktiviteter, nu kan jag Tokyo utan och innan men det later kul. Vi far se, vi far se. Jag har bestamt mig for att inte fa panik anganede Universitetet an, CSN har inte sagt att det inte ar godkant.. det ar 50% chans att det ar det. Bara ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0