Min Make-up!



Jag är långt ifrån en sminkguru men det är kul att se vad andra använder var dag för att ta männsklig skepnad. Det finns en massa spännande videor på you tube om hur man kan lägga fina maker osv, där man kan lära sig mer och ta del av varandras tips, så jag tänkte berätta vad jag gör varje dag innan jag går ut genom dörren!

Jag har använt Niveas foundation sen jag var 13 år, den är superbra. Jag har inga hudproblem sådär så jag vill ha en lätt foundation, helst som fungerar som hudlotion med lite pigment. Det gör Nivea, den går in i huden under dagen, tycker jag är toppen! Den gör också en utmärkt.. foundation för resten av sminket : )

I ansiktet använder jag vanlig ACO hudlotion från apoteket och försvarets hudsalva på torrfläckar för att sminket inte ska fula till sig där men under ögonen använder jag ACOs ögonlotion som även har en reflexeffekt så att ringar under ögonen gäms lite grann, den är suverän.

Make up Stores Cover all mix är ju Guds gåva till kvinnorna. Den är helt otrolig. Jag har haft min i 1 ½ år och nu börjar den snart att börja ta slut. Så DRYG** är den. Jag önskade mig därför en ny i julklapp som finns på bilden med det nya fina locket! Den täcker allt, rött går under ögonen, gult går på röda fläckar och vid näsborrarna och det vita jämnar ut runt ögonen. Den har även kontrolltestats av mig i TOKYO under sommrarna när svetten bara rinner. Det biter inte på Cover All Mix, den sitter där du satt den!

Efter är det dags för puder, jag använder Ana Suis vanliga puder, inte med fukt eller så som jag bara duttar på lite sådär, runt ögonen och över allt. Den är helt suverän och luktar rosor : D!

Jag använder Lacomes maskara, Volume up, inte vattenfast för det blir så jobbigt då. Den är suverän. Efter applicering använder jag min gamla make up store mascara som är i stort sett slut och fixar eventuella klumpar och annat. Den klumpar nästan inte alls men när man stått och brett på för 3:e gången är det klart det blir lite grann! Ögonfransbörjare behövs inte.

Eyeliner använder jag nu Isadoras som jag fick av mina syskon i julklapp. Den är toppen! Flytande eyeliner ska vara waterproof, ett tips bara. Att mascaran inte är det är bara bra men eyeliner ska vara FAST. Den är toppen, lätt att ha på och sitter.


Vid fest och annat använder jag mycket ögonskuggor och så, ibland för att matcha outfitten och ibland gör jag make:en fristående med svart. Jag använder inga glittersaker eller så för glittret blir man fan aldrig av med. Jag använder heller inget bronzpuder, det förstår jag inte riktigt vad man ska ha till. Sist använder jag heller inte rouge.. jag har försökt men det ser ju inte klokt ut på någon, allra minst på mig. Påsk kärring look. Men sen bor jag i ett land där det är snyggt att vara pale-vit och rouge därför bara ser snuskigt ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0