Migrationsverket

Forst och framst, med dagens forst inlagg klockan 9:45, att det heter Migrationsverket inte Immigrationsverket. Med risk for att borja grata tar jag for givet att jag inte ar den anda som gor detta fel och inte forstar varfor google inte ar mer samarbetsvillig.
Men inget ar sa roande som svenska Migrationsverket. Forst star det inget vettigt, lita slappa regler hit och sma kommentarer dit. Och naturligtvis listan pa satt att ga runt regler dom redan listat upp. Men nu menar jag inget pa ett negativt satt, mer ett neutralt "jag-bor-inte-langre-i-landet-sa-jag-bryr-mig-faktiskt-inte" satt. Nu ar jag annu inte utlanning i Sveriges ogon, endast vid situationer som kan handa har i Japan, t ex tsunami, typhoon eller jordbavning, sa skulle Sverige ga ratt forbi mig i deras "samla alla svenskar" aktion men om jag for egen maskin tar mig till Arlanda sa blir jag automatiskt aktiv, svensk medborgare igen, trots att jag nu ar folkbokford har borta. Men nu tycker jag vi ska ga igenom listan pa undantag, alltsa de som inte behover betala for.. nan tjanst som har med visum i Sverige att gora.

Jag tror inte jag skrattat sa gott pa lange, mer slumpvis lista far man nog leta efter. Skont anda, vi skulle sprata runt 1000 kr pa Yujis visum om vi nu skulle fa for oss att flytta till Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0