Gamla stan och familje middag.

Igår var vi i Gamla Stan och busade. Vi började dagen med att åka in till Drottningholms slott med mamma vid halv 10. Slottet var stängt men jag ville ändå visa Yuji hur det såg ut och trädgården (som var täckt i frost). Yuji konstaterade snabbt att det var kallt i Sverige. Efter det åkte vi in till stan och gick runt på Hötorget, vi gick till Hötorgshallarna och blev hungriga. Lunch åt vi på en riktigt bra restaurang i Gamla stan som jag inte minns vad den hette, den ligger precis mitt emot Comic Heaven på gatan till höger om Västerlång gatan. Det blev isterband med stuvad potatis och pyttipanna till lunch. Det var faktiskt super gott. Vi spenderade största delen av dagen i Gamla Stan, tog en runda till Slussen och åkte upp i Katarina Hissen. Yuji mumsade också i sig strömming i strömming ståndet vid Slussens tunnelbana. Tillslut gick vi och satte oss på ett super mysigt källar kaffe i Gamla Stan med varsinna varm choklad och småpratade i 2 timmar. Kändes som om det var månader sen jag fick prata med honom.

 

På kvällen vid 7 tiden lyckades vi hitta Kaffegillet som Yuji velat gå till. I lördags ringde jag dit och hörde mig för om menyn, morfar gick också förbi och kollade om det var något och så fort jag hörde vad dom serverade så var det givet. Vid 7 var alltså jag, Yuji, Jennifer, mamma, Micke, Erika, pappa och morfar på plats! Det var störtmysigt! Maten var toppen och vi hade jätteroligt. Trots att min familj ständigt kom av sig och babblade iväg på svenska så hade vi alla roligt! I slutet satt vi alla och skickade runt tallrikar med mat och desserter runt bordet, precis som äkta asiater! Jag har en riktigt fin familj och det var riktigt mysigt att Yuji fick träffa dom. Vid 10 tiden drog vi oss alla hemmåt och jag och Yuji åkte med pappa och Erika. Vi var så trötta att vi stupade i säng och sov som grisar. Yuji vaknade lite då och då av sitt jetlag och då vaknar jag med men inte ens det var nog för att stoppa oss från att somna igen. Inte förrän vid 9 imorse kom vi upp!
Tack familje verkligen för en super kväll!


Kommentarer
Postat av: noregrets1

jaha, hur kan det kännas so matt det var månader sen du pratade med Yuji, trodde det var din kile? eller är det bara jag som är lite förvirrad?

Sen undrar jag hur man kan välja isterband när man är ute och äter! vidare undrar jag även var den " riktiga Tokyolägenheten " är någonstans, jag känner mig lurad, eller har jag missat nåt? /noregrets1 på fl, har blivit tystad där så kunde inte skriva där.

2009-01-08 @ 17:26:11
Postat av: Mimmi

Oj har kom det helt splittrade fragor, markte att alla inte var fran det inlagget du kommenterat, hoppas att du hittar mitt svar har i allafall!



- Det med Yuji ar ju for att jag ar kaaar, att vara ifran honom 2 veckor kanns som en evighet : ).



- Isterband ar for att det ar svenskt. Yuji har ju aldrig atit svensk mat forut! Darfor valde jag det och pyttipanna. Sen ar isterband med stuvadpotatis ganska mums.



- "Den riktiga Tokyolagenheten" det var en klurig an, det kan betyda en himla massa beroende pa nar jag skrev det! Kan vara Yujis lagenhet, stallet dar jag har mina saker i Asakusa eller den egna lagenheten jag just nu letar efter!



Hoppas jag lyckades fa det att klarna lite!

2009-01-09 @ 06:25:10
URL: http://kiminostyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0