Dan före doppardan.

Förlåt att jag är så värdelös på att uppdatera men jag har inte riktigt fått in en vana att göra det här i Sverige. Jag är inte alls så upptagen som jag trodde vilket är skönt. Jag har varit på bio med Kevin efter att vi alla tre syskonen far runt över halva Stockholm i jakt på de perfekta julklapparna. Vi har också åkt runt med Micke i bilen (jag sov med) och spelat en MASSA med Harvest Moon (rekommenderas fortfarande starkt). Just nu är jag på ett desperat uppdrag att hitta Pokemon Diamond eller Pearl till Nintendo DS, original spel på engelska, jag bryr mig inte om vilken version eller om det finns några coola Pokemon på, dom raderas i alla fall för jag vill att pokemonen ska ha mitt namn på sin tränar historia. Jag vill bara ha spelet och jag vill inte betala 400 kr för det, för det är ju helt sinnessjukt. Förstår inte hur spelmarknaden ens existerar här i Sverige med de HEMSKA priser som finns. Men om någon av er som läser bloggen har en liten son eller liknande som vill bli av med sitt spel och vill ha lite extra cash så hör av er!
Nu är det endast 5 dagar tills Yuji landar och efter det tror jag inte det kommer komma några blogg inlägg alls förräns vi är hemma i Tokyo, då får ni vara beredda på BOMB uppdatering! Jag har pratat med honom två gånger på telefon och han är redo, han har till och med redan packat. Jag är osäker på om jag ska känna "skönt att man har en pojkvän med lite fart i" eller om han helt enkelt bara haft så hysteriskt tråkigt då han varit ledig 5 fem dagar. Idag är det nämligen kejsarens födelsedag i Japan.

Jag har varit hos Polisen idag och fixat nytt pass. Kul att man blir så fin på passkorten. Fy fan va grinig jag blir. Ändå fick jag ta om en gång för första bilden såg ut som något fruktansvärt hänt precis innan den togs. Det fungerar inte. Jag är ändå uppspelt över att jag ska få ett chip pass men mindre uppspelt över att det kostade mig 400 kr. Det var ju sådär lagom roligt. Jag är inte heller överförtjust i att jag måste gå runt med dubbla pass tills Mars eftersom jag har Visum och re-entry permits och alla andra viktiga små klistermärken där i. Men men, jag slipper i alla fall det snuskiga passet.

Vad gör vi nu då här hemma? Mamma sitter och tjatar om att det var ju OTROLIGT att man köper julgranskulor utan tråd i medan hon trär tråd i allihopa, Kevin har stängt in i sig i groven för att slå in julklappar, Jennifer går runt och små äter på allt medan hon retar mamma, Micke trär julgransljus och jag sitter här med fingrar som luktar starkt av potatis efter att man skalat för 15 personer och funderar på när jag ska skala mandarinen som ligger mellan armarna. Livet är bra härligt. 



!
Jag har varit hos Viktor med Wandel och vi körde vår mysiga spelkväll som förr i tiden. Så trist bara att mitt jetleg får mig att somna 11 på kvällen. Vi lirade Guitar Hero som aldrig förr, fyfan va det är kul trots att jag fortfarande SUGER. Det var riktigt tråkigt att Dirk inte kunde komma ifrån och vara med, ända chansen man får att träffas och umgås lite, uppdateringar om livet och sånt. Vi var ju ändå ett gäng i gymnasiet så det är roligt. Men vi hade mysigt ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0