Businessman isakaya



Att ga pa japansk isakaya ar det basta som finns. En isakaya ar dar man ater och dricker, en restaurang alltsa. Oftast har dom en nomihoudai (allt du kan dricka) och/eller tabehoudai (allt du kan ata) meny ocksa. Dens ortes Isakaya ar vanligtvis som Arabian Nights som jag var pa med Yuji och Ken for 3 manader sen drygt. Men min favorit ar de sma soma ffarsmannen gar tille fter jobbet. Som ligger pa sma sido gaotr utan personal som skjussar in en. Den basta ligger har i Oomori dar jag och Yuji bor. Nar man kommer in ropar personalen "Okaerinasai" som man sager i japanska hem nar nagon kommer hem, valkommen hem alltsa. Sedan ater man massor. Det ar vanlig japansk mat. Jag och Yuji brukar ata friterad kyckling, yakisoba, friterad natto, edamame, friterad ost, fisk och annat mumsigt. Till det dricker man ol (Nama biiru of course!). Det ar sa supermsyigt. Sen nar man gar dar ifran sa hor man personalen ropa "itterasshai!" som man sager nar nagon gar hemifran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0