Svärmor har skickat vatten

Det ringde på dörren imorse som ett nice wake-up call och det var en delivery man med 24 liter vatten som min fina svärmor skickat till oss. Jag ringde upp henne direkt, vi hade redan 6x2 liter men vem vet när man kan köpa vatten igen. Jag dricker inte vatten alls, Yuji gör det men trots att jag använder kranvattnet som vanligt så känns det som en trygghet.

Fin som hon är så frågade hon hur det såg ut i affärerna här och jag nämde att yoghurt och mjölk är helt slut så hon kommer skicka över lite av det också, lite dåligt samvete får man men det är i sånna här situationer man hjälper varandra och Yujis familj äger dessutom en mjölkbudsfirma. När man knappt har en liter mjölk hemma och man räknar varje centiliter man använder så börjar man känna sig lite desperat. Jag hoppas på att vi ska kunna äta lite tacos för att mysa till det lite, det blir inte ikväll men förhoppningsvis lördag!



Nu är det dags för mig att sätta igång med det jag måste göra idag, de paket som jag måste skicka runt om i landet och sen är det körskola och jobb.

Kommentarer
Postat av: Milla

vilken underbar svärmor du har.riktigt gulligt av henne

2011-03-25 @ 10:36:44
Postat av: Debbie

Hej!

Vad bra att ert hus har klarat sig bra. :) fattar att det måste varit närvigt att öppna dörren.

Här flyter väl livet på. Vi åkte till Osaka i en vecka ungefär och kom hem i tisdags till fortsatta efterskalv och att vattnet hade blivit sämre enligt nyheterna. Det ska ju dock inte vara farligt för vuxna utan bara för spädbarn.

Jag dricker ganska mycket vatten dagligen dock, så jag blir lite nojjig iaf. Vart ifrån hade din underbara svärmor beställt vattnet? ^^

Jag har blivit jättesjuk nu också sen vi kom tillbaka, troligtvis för att vi inte använder acn, menmen.>_<

Alla i min klass har flytt hem till sina land! Var på skolan och frågade igår. 2 st typ kommer "nog" tillbaka sa de. Förstår dem. Inte så kul i Tokyo just nu.

Har du varit och hämtat ut jodtabletter på svenska ambassaden än?

Vi tog första tabletterna idag. Hoppas det hjälper och man inte behöver ta upp mer skit i kroppen.

Kram!

2011-03-25 @ 10:56:10
Postat av: Junitjej

En sådan snäll svärmor!!



Hur funkar annars livet för er i Japan?

2011-03-29 @ 06:28:22
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0