Sitter och sjunger högt i min ensamheeeet

Glöm helt videon förut, Call Me ska definitivt vara live. Wow!
Kazuya Yoshii är riktigt häftig.



Kobukuro (Door, The Knock Again) är också ett band som är grymt live! (Den här låten är också grymt kul att sjunga karaoke!) Eftersom jag har haft den här låten uppe förut så lovar jag att jag ska sluta tjata om den men
Kobukuro är ett grymt bra band!



開くべきDOORなんて 自分で決めるのさ
不安や恐れに 足元をすくわれそうになるけど
巡り来るこの時に 逆らい続けよう
後悔は僕に 何を教えてくれただろう?
「行くしかないだろう!」 **

Hiraku beki DOOR nante jibun de kimeru no sa
Fuan ya osore ni ashimoto wo sukuware sou ni naru kedo
Meguri kuru kono toki ni sakarai tsudzke you
Koukai wa boku ni nani wo oshiete kureta darou?
“Ikushikanai darou!” **

Du bestämmer själv vilken DÖRR du ska öppna,
du verkar alltid förlora fotfästet vid ångest och rädsla men,
när dessa stunder kommer tillbaka så fortsätt trotsa dom.
Det som jag ångrar vad har det lärt mig?
"Jag har inget val än att fortsätta!" **

** Iku shika nai darou betyder att man inte har något annat val än att gå. Men i svenska kan det få så många olika betydelser, i den här låten så menar han att det finns inget annat val än att möta problemen och köra på i stort sett.

Kommentarer
Postat av: elin

Väldigt vackra låtar med fina betydelser... :D tack för att du delar med dig.

2011-01-25 @ 16:10:17
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Johanna

gillar att du ger lite översättningar på låtarna. även om man kan en del japanska så är det ju grymt svårt att höra vad de sjunger...*



2011-01-25 @ 19:42:01
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Mikuru

du har sån tur ju! du kan gå på deras konsert i japan :O

2011-01-26 @ 18:36:56
URL: http://mikuru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0