Allt klart för begravningen

Filmen var HELT uthyrd, dom hade nästan tre hyllor med filmer men ingen inne.

Men vi har i alla fall köpt hela min begravnings dress med väska och kavaj, allt som
saknas nu är ett par svarta skor men det ska jag nog hitta i veckan.
Det tog emot lite att spendera 3 000 kr på kalaset men kultur är kultur och så är det.
Vi måste även ge ytterligare 30 000 yen på begravningen i ett "Beklagar Sorgen" kuvert.
Det är mycket att hålla reda på..

Mitt i det här så har ju en familjemedlem gått bort.
Det som känns lite ljust i det hela är att vi hann ha vårat bröllop innan Yujis
farfar gick bort, så alla samlades och var tillsammans.



Jag kan inte visa dressen nu men här är väskan, väldigt strikt rakt och svart.
Kommer se ut som om jag tillhör personalen i kyrkan.
Yujis familj är kristen vilket är lite ovanligare i Japan men ändå inte ovanligt.

Nu är klockan 3 på morgonen hos oss!
Så läggdags!

oyasumi - godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karina

Jobbigt med dödsfall :/ Min farfar dog också tidigare i år, och tyvärr så avled min lillasyster igår i blodförgiftning. :'(

2010-10-09 @ 23:26:36
URL: http://datorflickan.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Vilken weird tradition att ge pengar så på en begravning :S Men hoppas att de kommer gå bra för dig och Yuji (=

2010-10-10 @ 10:36:12
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: CIFELITE

Shit, trodde att det var DIN begravning när jag läste först. Haha. x'D

2010-10-10 @ 19:50:11
URL: http://cifelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0