Hemma från bröllop!

Nu är vi hemkommna och avduschade efter bröllop!
Det var Yujis bestman som agerade "präst" på vårat japanska bröllop som nu gifte sig : )
Det var super mysigt, i precis samma stuk som vi körde, personligt litet bröllop i en vacker restaurang.
Jag hade ingen ordentlig kamera med mig (såklart) men knäppte litegrann med mobilen.

Yuji kunde inte gå på ceremonin pga att jobbet är som det är nu så det var jag och Hikari (Yujis storebror) och eftersom vi har samma efternamn så tog alla för givet att vi var gifta så det fick vi förklara en del.
Det var ett otroligt fint bröllop och också väldigt roligt att få se Sebas föräldrar igen.





Första gången jag är "Mrs" efter att ha varit "Ms" hela livet :D!



Maten var verkligen supergod, speciellt desserten, dom var bara för söta!



Fina brudparet med deras "tårta".
Vi hade precis likadan dessert på vårat japanska bröllop, det är grymt gott så det var mums att äta igen.



Och niichan!



Sen goodie bag! Efter japanska bröllop får man även en goodie bag! I våran den här gången fanns små söta handdukar i form av godsaker, en roundcake med maple smak (eftersom Sebastian är från Kanada) och självklart min favorit, katalogen fylld med saker som man får välja en sak ifrån och så får man det!
Sist valde vi en jättefin rund stor tallrik med 4 små tallrikar i som är perfekt i tacos osv, men kostar cirka 800 kr och inget man kanske skulle lägga pengar på själv direkt.

Den här gången får vi se vad vi väljer, antagligen något liknande, det ska bli kul!




Kommentarer
Postat av: elin

SHIIIIT~ vad vackert... Jag blir så varm i hjärtat av någon andledning. Jag är så glad för din och dina kompisars skull! Ser ut som ett drömbröllopp!!!! Nu vill jag med gifta mig... men kanske ska hitta en kille först!!



Hur känns det att vara gift?

2010-10-30 @ 19:52:28
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Adara - teckningar, foton, drömmar

Åh vad fina bilder!! :)

2010-10-30 @ 21:56:45
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är lite förvirrad vem är det som får sakerna ur katalogen?

2010-10-31 @ 00:01:53
Postat av: Jannika

Åhh, ni verkar vara så himla fina tillsammans! Har läst din blogg ett tag nu och måste faktiskt säga att den är den mest underhållande/blandade/intressanta blogg jag läser just nu! :D

Hoppas på att få åka iväg till Japan en dag, förhoppningsvis med en vän till mig som bott i Japan i ett par år, annars blir jag nog lite lost där borta!

Anywhoo... Ville bara kika in och säga hallå där!

ÅH! Förresten! Hur var Dârin wa Gaikokujin? Underbar?! :D Älskar Hana yori dango så hoppas på den här med! ^^

Ojoj.. blev en lång kommentar.



Hugs!

2010-11-02 @ 19:36:36
URL: http://yanken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0