Handlat mat!

Gah det är så tråkigt väder ute!
Jag har suttit inne större delen av dagen och hoppats på att regnet skulle pausa lite så jag
kunde åka och handla men det hände ju inte så jag begav mig ut i alla fall på cykeln med paraply.
Jag var blötast i hela affären kan jag ju understryka.



Vi har helt plötsligt fått något Nikuman sug här hemma, det är som en pirog på många vis men
ändå inte alls.. det är super gott som mellanmål eller som frukost för man blir ganska mätt.
Min all-time favorite är Pizzaman som inte alltid finns men den brukar komma och gå under året.
Den smakar i stort sett som en Gorbys pirog men brödet är mycket kladdigare och mjukare.



Tidning åkte ju också ner i varukorgen och jag läste ett repotage om en mamma med två barn
som har hela huset fullt av Hello Kitty och strävar efter mer, jag är inget Hello Kitty fan men tycker
byrån (under dotterns ben där uppe) var så otroligt söt!



Jag läser mest mamma tidningar för unga vilket kan låta lite konstigt eftersom Yuji och
jag varken har barn eller planerar barn men att vara gift är inte så långt borta från att vara familj.
Dom här tidningarna här har mycket repotage om hus och hem, matlagning, smink, hår, kläder, vardag
allt i en stor blandad röra och det tycker jag är rätt smidigt : )



Kommentarer
Postat av: jack

bor du i japan :)?

2010-10-24 @ 12:28:01
URL: http://mspjacksi.blogg.se/
Postat av: Regina

Jag var ute på upptäcksfärd när regnet började - utan paraply! Jag var ganska dyngsur jag med.

Ska absolut testa en sån där Nikuman om jag hittar en. Hittills känner jag mig ganska lost i affärerna och köper så säkra kort som möjligt :P

2010-10-24 @ 12:51:52
URL: http://reggs.blogg.se/
Postat av: Emma

Det ser väldigt gott ut!

Känns som att det finns mer ''spännande'' och mer goda saker i Japan än här i Sverige... =)

2010-10-24 @ 13:54:51
URL: http://emmasreflection.blogspot.com
Postat av: R i i Z E N

Haha Kalle är bäst!!



Jo ADHD verkar i alla fall hålla sina "offer" aktiva medan ADD är bara att sitta och stirra. "Roligt" att träffa en till med sömnproblem, alla verkar inte ha det. Men du tar inte dina sömntabletter dagligen? Min ADD går helt beserk om jag inte sover ordentligt.



Sv: Haha jajjamänsan xD

Nej för när jag fick mina "insomningstabletter" (= sömntabletter) så tog jag dem först en gång, men sen gick det ganska så bra med sömnen. Efter ca 5 dagar så var jag tvungen att ta dem igen men då funkade det sämre :( gav ingen verkan på mig. Det var irriterande...för jag ville sova!



Sover jag för dåligt så tar ADD:n över, man är långt ifrån annorlunda då, jag blir typ deppig (förståeligt) och bara sitter o glor på datorn hela dan. Och jag arbetar lite med design/html på bloggen ibland, och börjar jag med något så avslutas det ALDRIG! Vet inte varför men jag börjar alltid med något nytt....gah!



Är tiden annorlunda i Japan än svensk tid?



Kram! ♥

2010-10-24 @ 15:24:11
URL: http://sweetroses.blogg.se/
Postat av: Adara - teckningar, foton, drömmar

Oj skrev ni akademiska texter på gymnasiet? :O Det har aldrig vi gjort... fast nu på universitetet tas allt till än ännu allvarligare nivå dessutom. :(



Hihi jaha, det var ju ändå inte så farligt! Fransarna var huuuur coola som helst! Har du bestämt dig för något du ska klä ut dig till på Halloween? :)

2010-10-24 @ 21:10:20
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: My

Sv: Man måste ju få unna sig något och sätta in pengarna skulle väl inte vara dumt liksom, hehe.

Det kan jag förstå, glad för din skull att du slipper det nu.

Asså jag är hemma i Sverige nu och har varit det sen mars, var i tokyo från mars 09-10. Men jag åker tillbaka nu i januari, längtar som fan. :D Och denna gången förhoppningsvis på obestämd tid. ^^ Ska först plugga 1 år, sen förhoppningsvis lyckats nappa till mig något jobb. xD



Btw, I löööv nikuman!! Piroger, släng er i väggen, haha. Och jag gillar inte ens bröd, men de är ju så gott, haha. ^^



2010-10-25 @ 07:12:34
URL: http://subtiil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0