Har varit i Kyoto över natten

Jag har inte bloggat eftersom vi har varit i Kyoto på Yujis farfars begravning.
Han avled i somras i en olycka och kommer saknas av många därför valde
jag att hålla som ett tyst dygn på bloggen.



Vi åkte Shinkansen (bullet train) till Kyoto istället för nattbuss den här gången eftersom vi hade lite ont
om tid, Yuji har en jätte busy vecka framför sig på jobbet som börjar redan imorgon.
Det finns två Shinkansen som går från Tokyo först Hikari som betyder ljus (Yujis storebror heter också Hikari)
och sen Nozomi (som betyder hopp) och jag tycker det är så fina namn på tågen.
Nu heter dom såklart i hiragana så egentligen har namnen ingen direkt mening.



En halv Yuji och ett tåg!



Vi brukar sova i Yujis morfars hus på övervåningen, det var mysigt att sova på futon igen,
det har vi inte gjort sen vi flyttade.
Det blir nog inte japanskare än såhär ; D



Kommentarer
Postat av: M e j v a

Kan vi inte få se en bild på Yuji? Skulle vara kul :D

2010-10-23 @ 18:00:59
URL: http://mejva.blogg.se/
Postat av: Teri

Jag vill åka till Kyoto!! Alla säger att det är så vackert där med alla trädgårdar och arkitekturen! jag skulle behöver minst ett halvår för att besöka allt jag vill i Japan! haha! Du anar inte hur svartsjuk jag är på dig som BOR där!! fast jag skulle nog sakna mamma för mkt... ;)

2010-10-24 @ 10:59:32
URL: http://tisismy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0