Loft + TELL

Käkade lunch på First Kitchen idag 



Dom har pommes som man kan välja mellan en hel del kryddor till och så skakar
man bara påsen, deras ost och BBQ är mums!

Det gick bra hos läkaren, jag gick till TELL för första gången som står för Tokyo
English Life Line
och dom finns här framför allt för invandrare i Japan, dom har två verksamheter
först och främst deras Life Line som är precis samma sak som BRIS fast utan åldergräns men
sen även terapi för alla åldrar, äktenskaps rådgivning, ADD treatment och så vidare.
Det ända som är synd är att dom inte går under the National Health Insurance (NHI) så det kostar rätt
mycket att gå (dock har dom en skala som dom baserar priset på beroende på ens ekonomi).
Billigaste dom kan sjunka är 10 000 yen per 50 min.



Sen gick jag till Loft för lite ärenden och såg den här runda bentou lådan, är den inte bara så söt?!
Nu har jag sååå många så det var bara att sätta stopp, annars kommer jag behöva slänga någon
jag redan har.. hmm.. har visserligen 2 som är rätt utslitna vid det här laget.



Och hemligheten bakom de söta lunchlådorna ; D !



Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Jag älskar Japan. De är verkligen Neverland i mina ögon! jag är ju ett Hello Kitty freak och går jag ut på stan tror folk jag är 15 men i Japan hade folk inte ens brytt sig haha :D

2010-10-05 @ 12:53:43
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: elin

Vad skönt att du ändå kan få hjälp med din ADD så det funkar! :) som sagt, allt blir ju hur man handskas med det.



Gillar lådorna! I alla olika färger! :)



Nu har jag börjat söka till min Japanresa med. Ska kolla in universiteten! Haha är överlycklig.

2010-10-05 @ 13:41:11
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Bodil

こんにちは ミミ-さん (^∀^)~♪



Tycker väldigt mycket om din blogg! (^∀^)/ Läser den varje dag (^-^)



Jag pluggar Japanska och är väldigt intresserad av Japan! Tycker det är coolt och starkt av dig att flyttat till Japan och studera.

Det är något som jag skulle vilja göra nu efter jag har gått ut 3;an och tagit studenten.



Du har nog blivit lite av en "förebild" för mig. Haha shit jag låter som en stalker (^///^)'



Iaf, fortsätt skriva awesome inlägg (^-^)

2010-10-05 @ 14:34:22
URL: http://specialcat.blogg.se/
Postat av: Linn

Åh vilka söta bentolådor. Här i sverige är det verkligen svårt att hitta bra bentorlådor i bra storlek :) Min svägerska gör bentolådor varje dag till sin man och man blir så sugen själv när de ser så fina ut. :)

2010-10-05 @ 16:16:40
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka söta bentolådor! C:



det på första bilden ser väldigt gott ut!

2010-10-05 @ 17:47:10
URL: http://emmasreflection.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0