Hot sheet till sängen så man slipper frysa ihjäl!

Jag kämpade mig också ut i regnet och köpte en hot sheet till sängen eftersom den vi har är för en single futon (100 cm bred) och nu när vi har en king size bed (180 cm bred) så är den alldeles för liten, vi skulle frysa ihjäl.



Den största dom hade var 140x188 cm och det tycker jag duger gott och väl, sängen är så stor också att vi inte riktigt ligger precis på varsinn sida utan mest i en klump på högra sidan (Yujis lilla sida).



Jag köpte även en futon cover som egentligen är för en double sized (150x200) futon som man stoppar den (eftersom det blir lite dyrt att kemtvätta futonen varje gång man byter sängkläder) men istället har jag bara hot sheet:en i den så att vi inte ligger direkt på den, då blir det lite för varmt så det ska man helst inte göra.
Eftersom vi har en vanlig säng så är våran bäddmadrass väldigt tjock men har man en futon så är bäddmadrassen väldigt tunn och då kan man lägga den under bäddmadrassen istället för att behöva köpa överdrag!

Nu har vi världens varmaste och mysigaste säng!
(Bästa är också att dom har ett mode där dom blir varma nog för att ta död på snusk som kvalster och annat i sängen, det säger man inte nej till!)



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Nice! Låter riktigt skönt ^^

Själv har jag sängen bredvid elementet och blir det kallt kurar jag ihop mig mot den.



Måste vara riktigt kallt på morgonen när man går upp ur varma sängen XD

2010-10-31 @ 11:34:19
URL: http://aoitori.blogg.se/
Postat av: Sara

Varför blir det så kallt i lägenheten? Är de snåla med värmen i Japan eller bygger de otätt :P ? En fundering bara =)

2010-10-31 @ 13:39:33
URL: http://aranel.blogg.se/
Postat av: Sora

jag så kommer och sno dem nu >3<

alltså, det är bra att de tänkt på att varje hem behöver en luft kondigfsg (stavning ><) men kunnde de inte vara något värmande med? x-x typ, 1 element som bara funkar på hösten och vintern ^.^'

2010-10-31 @ 17:09:05
URL: http://threespots.webblogg.se/?tmp=31111916
Postat av: Yrla Virvla Virvelflicka

Herregud va krångligt vet verkar :o kan dom inte bara ha madrass, bäddmadrass och sen lakan`? :P haha

2010-10-31 @ 18:39:36
URL: http://iirla.blogg.se/
Postat av: Teri

Kan man beställa såna till Sverige från någon sida? Tipsa gärna i så fall för här hemma har vi det iskallt i vår betong låda!

2010-11-03 @ 22:33:18
URL: http://tisismy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0