Heldags uppdatering! Vad nu det betyder, hmm?

Jag har försökt hela dagen att uppdatera bloggen i alla fall med text från telefonen
men det går inte, det är lite synd att blogg.se bara har MMS mobil bloggning och inte email,
jag är så beroende av en dator då för att uppdatera.

Men nu har jag satt ihop hela dagen här i inlägget!

Jag kom hem för knappt en timme sen från Shibuya, har varit och handlat lite paket
till mina småsyskon som fyller år och träffat lite kompisar :D

Jag mötte upp Sara i Shinjuku och gänget efter en timme i Shibuya, det var rätt bra drag där redan då.
Det brukar vara lite trög startat på fredagar trots att det äntligen är helg men det var mycket folk idag.



Vi åt grymt god pizza uppe på 5:e våningen i Isetan (Shinjuku east) det var t om ordentlig
storlek på dom, pizzorna här brukar vara stora som små dessert tallrikar ungefär om man inte beställt
från Pizza Hut, Pizza La, så det var var rätt najs, billiga var dom också!



När det var där så visade sig att dom hade en Italian Fair med massor med vinprovning och annat
jag köpte faktiskt en burk äppelmos, det är så gott att ha sånt hemma men det går sällan att få tag
på något ordentligt eftersom japanerna inte äter sylt, marmelad, pure och mos som vi gör riktigt.



Sen tog vi Purikura!!
Det var så längesen!

Girlpower!
(tack till Yukie som laddade upp dom!)



Pluset var att vi tog i dom nya "ögon" automaterna som kan lägga till större ögon om man väljer
det (ser helt sjukt ut på oss utlänningar som redan har stora ögon) och just nu får man lösögonfransar!
Tjejerna var så söta att jag fick ta dom, hihi.



Sist åkte vi tillbaka till Shibuya och träffade Ken som var ute med sin klass, det blev karaoke
i två timmar (verkligen hisashiburi, känns som det var såå längesen jag karaokade!).
Jag tog bilden ovan på vägen hem i Shinagawa, så mycket folk precis innan tågen slutar gå, det
tar verkligen aldrig slut på folk här oavsett vad klockan är!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej, ja tycker det är så orättvist att du bor i japan! Jag har alltid velat åka dit! ORÄTTVIST!:D

Hur är det i Japan? Är det som jag alltid har tänkt mig eller är det annorlunda? Att allting är jätte stort och att det finns köpcenter över allt!



2010-10-08 @ 20:06:00
URL: http://caramellsweets.blogg.se/
Postat av: Yoshi

Låter som du har haft det roligt xD

2010-10-08 @ 20:51:37
URL: http://fatyoshi.blogg.se/
Postat av: Annicat

Jag trodde inte att tågen någonsin slutade gå, utan att de gick dygnet runt. Men riiiktigt så behövligt kanske det inte ärXD

2010-10-08 @ 23:56:43
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: JENNY HSUY

Hej Mimi!! Det var inte igår! ;) Hoppas att allting är bra med dig. Nu är det äntligen dags för ett besök i Japan, först ut Tokyo, sen kommer vi åka till lite andra ställen och sen avsluta med en vecka i Tokyo (två veckor ska vi vara där). Skulle du vara intresserad av att hooka up och kanske visa mig, min syster och min kusin lite av Tokyo?? :D Du vet..bästa shopping, mat hihihi.. jag hade velat göra mina naglar piiiimpiga innan vi lämnar också haha =D Hursomhaver, hör av dig! Kram Jenny

2010-10-09 @ 01:52:55
Postat av: JENNY HSU

Ops, skickades iväg innan jag hann skriva min blogg :) Kram igen!

2010-10-09 @ 01:53:42
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul att det blev en trevlig kväll, det verkar varit det iaf =)

Så underbart söt du var på bilden! du är vacker =) Någon dag ska jag åka till Tokyo! Måste bara!

2010-10-09 @ 13:24:28
URL: http://moemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0