Gnällig söndag, bluuuh.

Jag är så gnäääällig, gnällig och trött.
Så Yuji har löst det med att hälla i mig godis och Coca Cola, fungerar väldigt bra.



Vi plockade äntligen upp Metal Gear Solid 4 åt Yuji förra veckan, det ena efter det andra
har gjort att det tagit oss typ ett år att få hem det trots att han ville spela det så mycket.
Rena fjollspelet för den som spelat Commandos, krypa runt på golvet i någon ödle dräkt
är knappast att vara en skillad spion i mina ögon men å andra sidan har spelet hittills
fått mig att hålla andan en handfull gånger och det är alltid lite kul.

Senare idag måste vi iväg och köpa kläder till mig tills vi ska till Kyoto i slutet av månaden.
I sommaren avled Yujis farfar så den officiella begravningen ska hållas nu och då måste jag
köpa ordentliga kläder (det är lite dresscode i Japan, ska ta bilder sen).
Jag hade gärna velat köpa en kimono, det hade varit rätt perfekt timing eftersom Yujis bestman
också gifter sig den här månaden men jag har inte hunnit gå kursen än så det blir svarta kläder.
Kanelbullar ska även bakas!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad synd om Yuji´s farfar. Hoppas det blir en fin cermoni.



En kimono blir det nog tillslut ändå!

2010-10-03 @ 10:29:05
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad ledsamt det där med Yuji´s farfar =/



Är det oftast kimino som är klädtraditionen i Japan eller finns det något mer än just kimono som man kan ha på sig på bröllop, begravningar osv?



Kram :3

2010-10-03 @ 11:53:43
URL: http://emmasreflection.blogspot.com
Postat av: Dixi Wonderland

Va tråkigt att hans farfar har gått bort :(

Personligen tycker jag om begravningar. Jag tycker det är något fint, något som hedrar den som gått bort.

Hoppas du hittar de du söker efter (=

2010-10-03 @ 12:12:39
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Anonym

Godis på helgen är aldrig fel. ;)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-03 @ 19:32:20
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0