Purikura!

Idag är det röd dag i Japan.. igen.. det är röda dagar hela tiden och aldrig vet jag varför, det spelar inte så stor roll. Den 23:e december är det röd dag för att kejsaren fyller år ungefär så långt går min kunskap (för då firar vi jul).
Hursomhelst så spelade Yujis favorit artist live på Club Womb som ligger i Shibuya så vi har varit där ikväll!



Och ingen Shibuya dejt är fulländad utan Purikura! Vi tog självklart i automaten som ger en gratis ögonfransar!





Purikura automater! Ena pennan på våran automat var sönder och det gjorde mig sur när vi skulle skriva in mail adresserna till mobilerna så att Purikuran kunde skickas till våra telefoner. Därför kunde vi bara skicka ett kort.

Kommentarer
Postat av: Moa

Har hört talas om Purikura innan, men jag har ingen aning om vad det är... Skulle du snabbt kunna berätta det? :3

Domo Arigato Gozaimasu!

2010-11-23 @ 19:30:58
Postat av: elin

WOAH så sött allt ser uuuuuut och korten blev så fina. Ni ser jättebra ut ihop. Awwwww...

2010-11-23 @ 19:57:34
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Moa (nr.2? haha)

Haha, en till Moa ser jag 8D

Eh,...vad var det nu då...

Ah, just det XD Jo, jag ska till Tokyo igen nästa vår, och missade totalt att besöka någon purikura automat (mitt lokalsinne är...typ kasst XP), men jag undrar om man måste kunna läsa japanska om man ska lyckas ta kort. Finns det endast japanska instruktioner och liknande? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0