Tååårta!

Idag har jag ingen ström igen på min dator. Den bra nyheten är dock att Yuji ringde och beställde en laddare till mig igår och den kommer på lördag. Det är tur att man har en man som tar tag i saker åt en.

Jag fick ett ryck på eftermiddagen och bestämde mig för att jag ville baka tårta. Anledningen är för att en av mina närmaste vänner Sophies lilla dotter fyller 3 nu i december och vi brainstormar för fullt om hur hennes tårta ska se ut. Lilltjejen har (till tant Mimis stora förtjusning) totalt snöat in sig på Pokemon så det blir en Pokemontårta.                                                                                                                                                                                         

Jag kunde inte låta bli att köpa de här två nar jag var i mataffären, dom var på rea och allt, 10 kr styck.
Dom fick sitta på min tårta of random ingredienser som jag hade hemma >)



Det är otroligt hur mycket disk jag alltid lyckas skapa (oavsett vad jag gör) jag tar en ny gaffel, en ny skål, en ny vadsomhelst för alltsomhelst när jag är i köket. Men eftersom jag oftast diskar så är det helt okej.

Kommentarer
Postat av: elin

awww en pokemontårta!!! MUMS!

2010-11-18 @ 16:11:19
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Luna

Ny läsare

En kompis pekade ut den här bloggen åt mig, och jag tänkte mest ge mig till känna och passa på att påpeka att jag fullkomligt avgudar de där figurerna på tårtan <3

2010-11-18 @ 17:43:34
URL: http://moonchild.weebly.com
Postat av: Nette

Åh vad roligt med en pokemontårta! :) Är det mycket större utbud på tårtdekorationer i Japan? Jag menar med figurer och sådant..

2010-11-18 @ 19:25:13
URL: http://netteh.blogg.se/
Postat av: Linn - I'm turning Japanese

Åh tårta! Mums!

Hur är det att baka tårta i japan då? Du nämnde att bullar var svårt med jästen och sådär... hur går det till när man gör tårta? ^^ Köper man det mesta färdiggjort och plockar ihop till något trevligt?

2010-11-18 @ 20:30:17
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: Hitodama

Haha burkar också göra en massa onödig disk. XD

2010-11-24 @ 21:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0