Mjölkbud!



För snart en vecka sen kom mjölkmannen med lite samples till oss (i hopp om att få oss som kunder) det är första gången jag haft mjölkflaskor hemma ni vet sånna där i glas som Kalle Anka alltid har som han ställer utanför dörren och så kommer någon och hämtar tomflaskorna. Det var Meiji som kom (japanska Arla ungefär) men det är precis ett sånt företag som Yujis familj äger fast i Kyoto.

Nu dricker vi tyvärr inte mjölk någon av oss utan det är bara till när vi gör yoghurt eller bakar som det används annars hade det varit sjukt mysigt med glassflaskor som man dricker ut med kork som "ploppar" när man öppnar :)

Kommentarer
Postat av: Linn - I'm Turning Japanese

Mjölkbud är något vi skulle behöva här! Vore helt underbart att inte behöva springa till affären stup i kvarten (känns som så ialf) och köpa mjölk!



Jag vet inte vad du gillar för musik.. men jag vill tipsa dig om KAT-TUN från Japan. Det är mina favoriter ^^

2010-11-16 @ 14:51:30
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0