Kämpar emot kattsug!



Jag har fastnat helt för den lille pojken på bilden (en "abishinian" på japanska), men det är ett ansvar att ha katt och jag känner mig lite osäker på om en liten skulle trivas med att vara ensamkatt hos oss.
Jag är hemma väldigt mycket men jag vill absolut inte ens tänka tanken utan att veta att den skulle ha det bra.



Hemma i Sverige har jag min bästa lilla Suki som är en av de bästa saker som hänt mig.
Därför fick hon heta Suki (uttalas Ski) som på japanska betyder "tycka om".
Hon är inte med mig i Japan eftersom hon har det så mycket bättre med livet hon är van vid, trädgård, kompisar och stort hus men jag saknar henne så mycket.



När våra tre små råttor var små, vi fick tre kattungar helt av misstag (den andra honkatten smet ut vid ett tillfälle några veckor innan hon hade tid för kastrering) och det är världens tre bästa kattungar.
Videon är på sniskan men grr, vilka små monster!
Födda november 2006.

Visst är husdjur något väldigt speciellt?



Kommentarer
Postat av: Stina

Gud vad söta kattungar! Jag och min kille har två katter och den ena brukade också bita sönder toarullarna när hon var liten :P Att inte ha något husdjur alls tycker jag är jättetråkigt, det blir så tomt!

2010-11-01 @ 10:10:36
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Humle

Såå söta katter! :D

2010-11-01 @ 10:49:46
URL: http://grux.blogg.se/
Postat av: Andie

Jag älskar katter! Har två stycken just nu. En gammal och super mysig hane, sedan en galen och hemsk liten hona på 1 år xD

2010-11-01 @ 11:52:47
URL: http://andiiex.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh jag älskar katter, speciellt kattungar!

Vi har 3 katter, varav 1 av dem är en liten lurvig kattunge, jättegullig, förutom att den har en förmåga att bita en när man sover! ;D

2010-11-01 @ 13:53:22
URL: http://emmasreflection.blogspot.com
Postat av: Debbie

Ah, de heter "Abessinier" på svenska. ;) De är fina.



Jo, det är ju mycket ansvar med ett djur, verkligen. Blir ju lite som ett barn faktiskt. :) Jag har ju mina småttingar här. Speciellt hanen är ju verkligen som en bäbis, som vill ha uppmärksamhet av "mamma" hela tiden och kommer och ställer sig och trycker med tassarna på mig när jag inte ger honom tillräckligt, enligt honom. ;)



Vad säger Yuji om katt? Vill han också ha?



Ska man bara ha en får man ju räkna med att ge den väldigt mycket uppmärksamhet så att den inte börjar bete sig illa för att få den istället. Typ kloa sönder saker, eller tugga saker, etc.

Men det tror jag nog du tänker på också. :) Låter ju som det i ditt inlägg iaf. :D

2010-11-01 @ 15:13:06
Postat av: Lilly

Hej!



skulle inte du kunna göra lite videobloggar?? Snälla =)



Jag vill höra hur det låter när du pratar Japanska=)

2010-11-01 @ 15:53:43
Postat av: Kicki-san

Har två små mysisar och helt klart måste man ju alltid planera in dom ifall man gör någonting. Ibland går man miste om saker då man inte har nån som kan vakta dom, men de är dom bästa små mystrollen som finns och jag skulle inte byta bort dom mot nånting annat <3

2010-11-01 @ 16:48:24
Postat av: Annicat

Du kanske redan har råkat se det när du svarat på kommentarer på min blogg men... Jag har väldigt nyligen fått hem två små kattpojkar. Det är första gången sen jag flyttade hemifrån för 3,5 år sen. Först blev det bara en av dem (de är bröder) men jag blev så nervös att han inte skulle kunna leka så bra ensam eller med mig och sambon så tillslut fick den andra flytta in. Katter betyder massor för mig och har alltid gjort. Jag är så glad nu:) De klöser en del och äter på saker, men jag smälter när de busar med varandra eller ligger och sover tätt tillsammans:}

Är det vanligt att ha katt i Japan? Har förstått att det är förbjudet på en del ställen, men där det är tillåtet? Hur är det med övriga djur som hund eller smådjur?

2010-11-01 @ 17:51:03
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: Carolin

Haha, vad söta! :D



Jag har i princip alltid haft katt, eller jag fick min första när jag fyllde 7 tror jag. Sen hade jag tre till under tiden jag bodde hos mamma och hade en annan hos pappa som först var min brors. Och nu när jag bott i egen lägenhet har jag haft sammanlagt 4 katter. Tog en först men henne fick jag avliva ganska snabbt för hon blev sjuk :( och hade hennes syster som min pappa först hade men hans frus son är allergisk så därför tog jag henne också, men hon bor hos min mamma nu för hon ville ha sällskap och kissen trivdes inte värst hos mig då min tjockiskisse jag har nu bråkade mycket med henne och så har vi sambos mosters gamla katt som vi tog hem eftersom dom flyttade ifrån deras villa som dom nu har till deras företag då de tar in invandrare som kommer till Sverige och de vill inte ha katt i nya lägenheten. Kommer nog alltid ha katt, för jag klarar mig inte utan de sötnosarna! Så föstår dig helt och hållet (:

2010-11-01 @ 19:20:26
URL: http://carowlin.blogg.se/
Postat av: Panda

Husdjur är något väldigt speciellt. Min familj har en katt och jag trodde aldrig jag skulle bli så fäst vid en katt som jag blev vid. Vill så gärna ha en katt nu när flyttat till Göteborg, men jag håller med dig, det är massor med jobb och dessutom dyrt.



Kram från Panda ^_^

2010-11-01 @ 20:06:51
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aha då förstår jag. Kan tyckas märkligt för en svensk, men som du säger, om klimatet är fuktigt så måste man anpassa sig efter det. Men å andra sidan kanske inte vintrarna blir så fasligt kalla heller? Eller?



Svar: Tack! Jo jag har en lite ovanlig utbildning =) Och teckenspråket är olika i olika länder. Jag skulle inte ha en susning om vad en japansk döv tecknade. Haha. Inte heller en döv person från england skulle jag förstå. Sen finns det små dialektala skillnader i Sverige, men bara små.



Din blogg e hur kul som helst. Härligt att du tog steget och flyttade till Japan. Jag var sugen på språkkurser där ett tag, men vågade aldrig.

2010-11-01 @ 23:58:16
Postat av: Sara

Det var jag som skrev det översta :P hehe

2010-11-01 @ 23:58:44
URL: http://aranel.blogg.se/
Postat av: I'm Turning Japanese

Åh. katter är så mysiga. Men det är bra att du tänker över det. Hellre tänka lite extra länge och komma fram till ett beslut än att skaffa en katt och sedan inse att det inte funkar.



Men å vad söta katter är! ^__^

2010-11-02 @ 15:06:54
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0