Tillbaka från en heldag på outlet

Vi är helt slut! Vi var och hämtade upp hyrbilen vid halv 8 och har sedan dess varit igång hela dagen med bilkörande och shopping, Yuji har somnat helt utslagen i sängen men vi har gjort riktigt najsa kap idag!



Skor, kläder, stekpannor, adventskalender, glas och bäst av allt: en kamera lens till mig! Min systemkamera har retat gallfebern på mig och är anledningen till att jag ofta laddar upp lite halvtaskiga mobil/digital kamera bilder eftersom det är så mycket jobb med den, både bland inställningar och sen Photoshop för att få bilderna ordentliga.

Men nu köpte Yuji en lens till mig som är gjord precis för bilder som jag 99% av tiden tar: vad som helst/vem som helst i rum med helt värdelös kass blä belysning.



Vi köpte också äntligen det tefal set som jag gått och längtat efter och äntligen fått Yuji förstå att han också vill ha, för nästan inga pengar alls. Största stekpannorna är 28 cm stora, det är stor uppgradering från våran lilla skräp Ikea på 22 cm äntligen kommer vi få plats med två köttbitar på en och samma gång : D

(Bilden är tagen med min nya lens :D ! Ingen redigering alls! Okej förutom ramen och storleken)

Nu ska jag micra lite mat innan vi svälter ihjäl.

Kommentarer
Postat av: elin

Oh shopping <3 vad mysigt det låter.

2010-11-12 @ 13:21:10
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Linn - I'm turning Japanese

Ett bra objektiv gör så otroligt mycket för bilderna! Jag förstår precis den frustration du har haft, och jag ser fram emot fler nya bilder :D

2010-11-12 @ 16:03:19
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: Debbie

Vart åkte ni? @_@

Vill också fynda, hehe.

2010-11-17 @ 10:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0