The Lock Up igår!



Norpat bilden från Sara efter att vi var på the Lock Up igår. Eftersom det är så mörkt där inne så är det så svårt att ta en bild som inte blir förstörd av blixt och annat. The Lock Up är en izakaya med fängelsetema, man sitter i en fängelsecell och äter, personalen har fångekläder på sig och dom kör en show för alla ungefär var 2.5 - 3:e timme skulle jag tippa på att det är. Jag tycker det är grymt kul men är så rädd av mig och skriker mest, haha.
Min drink var ögondrinken och den var otroligt mumsig, Sara tog en med sockervadd i och jag hade ingen aning om att sockervadd knastrar jättelänge i glaset om man blandar ner den! Det var lite roligt!

Klicka på bilden för att komma till hemsidan som har mycket bättre tagna bilder i bannern som skiftar!
Är ni i Japan så passa på att gå, The Lock Up finns i Shibuya och Shinjuku och har en massa smidiga course menyer för 3 personer och uppåt (så behöver man inte oroa sig för matkostnaderna).
Har ni någon japansk talande med sig finns även massor med smidiga kuponger på internet som man kan få rabatter igenom men det kan vara knepigt att googla fram om man inte kan läsa ordentligt.

Vi hade det supermysigt! :)



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Wow va coolt! Sånt borde vi ha i sverige :P



Ögondrinken va ju riktigt läskig :O Hade nog tyckt att den va lite läskigt att dricka haha XD



de där med sockervadd som knastrar borde man ju kunna återskapa ;) om man kommer på hur man gör sockervadd.. . .... .........



Tack underbara du för bloggen :D

2010-11-03 @ 20:03:17
URL: http://aoitori.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hua! Vilken läskig drink! ;)

2010-11-04 @ 10:16:50
URL: http://ordinarpojke.webblogg.se/
Postat av: Andreea

Waa^^ gud vad coolt!

jag förstår om du inte har tid att svara på mina frågor men det skulle vara så roligt om du gjorde det för du är den enda som jag kan få ärliga svar från!

först ville jag fråga: hur ser japaner på utlänningar? Jag har hört en massa blandade saker om det.

Och sen så är det ju frågan som alla långa japan nördar frågar sig: är alla (killar) i japan jätte korta T_T?

som sagt så förstår jag om du inte har tid att svara men om du gjorde det skulle det vara väldigt kul :).

2010-11-04 @ 20:23:26
URL: http://andreeapb.blogg.se/
Postat av: Nadja

haha sjukt coolt ställe ^^ jag hörde massa om det när jag var i japan, men stack aldrig dit:(

visste inte att dom hade "utsmyckat" maten/drycken där också :O

2010-11-05 @ 11:43:02
URL: http://nadjafries.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!

Gud vad kul att se att lite fler bor i Japan! Jag bodde där i ett år och kommer flytta tillbaka i vår. Kanske inte gifta mig men iaf flytta ihop med min kille. ;P Lite same story kändes det som.

Vars i Tokyo bor ni?

~All lycka!

2010-11-05 @ 20:38:44
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0