Japan Google maps!



Yuji såg den här bilen när han var ute i Yokohama och jobbade och mailade bild till mig, det ser ju definitivt ut som att det kan vara en av google map bilarna tycker ni inte det? Japan har helt otroligt grym google map street view, jag har aldrig stött på en gata i Japan där man inte kan stå rätt på den och sen gå längs med den med själv av google. Det brukar jag ta nytta av när jag ska till ett nytt ställe (då det kan vara lite knepigt att hitta här) så jag googlar då helt enkelt adressen, går längs vägen i google maps och sen när jag faktiskt åker dit som känns det som att jag redan gått vägen förut, det är helt grymt!

Det enda negativa som jag kände innan jag flyttade hit och också när jag jobbade på ett vandrarhem är att google maps för Japan inte har något alfabets stöd så man kan endast googla på japanska adresser och det kanske kan kännas lite jobbigt för den som inte kan läsa. Men om man tänker efter så spelar det ju faktiskt egentligen ingen roll då så länge man vet att det är adressen man behöver så behöver man inte kunna japanska för att titta på bilderna!

Kommentarer
Postat av: elin

Woah häftigt med google asså. :) snygg bil med.

2010-11-18 @ 20:59:04
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0