Dejt del 2, Joypolis.


Yuji pa Odaiba.

Odaiba ar en konstgjord strand, alltsa har den gjorts av manniskor. Jag tycker inte den ar mindre vard for det, tycker den ar super fin, lagom stor och med utsikt over rainbrow bridge. Bakom ligger Odaiba Decks med shopping center, food court och Joupolis. Varfor maste det dissas bara for att stranden inte blastes till av naturen? Ni som har foljt min blogg fran begynnelsen minns Odaiba fran min forsta sommar i Japan da jag fortfarande var ovan med varmen och spenderade manga helger har vid vattnet. Vi gick ner till stranden efter att vi minglat runt lite i affarer, for om vi vantade 20 min extra sa skont priset till Joypolis med 100 kr. Kvalls passport ar billigare an dags passport!



Det var sjukt roligt! Det fanns lite berg-o-dal baneliknande prylar, dar man aker i vagn, osv osv. Prcis samma kansla pa attraktioner som Disney Sea har! En av de basta var "Prison Break" som var precis som tv-serien. Man skulle bryta sig ut pa samma satt som Michael gjorde. Men allra bast var den med de levande dockorna.. man fick ga in i ett rum och sitta i stolar medan man hade pa sig 3D horlurar. Sen kordes forestallningen igang i ett backsvart rum.. och man riktigt horde manniskor ga bakom en, flasa en i orat.. jag var alldeles svettig nar dom antligen slappte ut oss darifran! Trodde fan jag skulle bli av med bada hjarta och ogon och allt som dockorna var ute efter! Vi gick ocksa pa 3D forestallning och akte fler turer, b la Storm-G som var en framtidstavling i rumdraketer, precis som i en av Starwars filmerna typ och man snurrade runt och grejjer. Yuji satt bakom mig och det handlade om team work for att vinna, att trycka samtidigt och att pa nagot satt veta bada tva vilket hall man valjer, det var asroligt, speciellt att snurra upp och ner! Vi at ocksa karamell popcorn och spelade House of the Dead 4 Special! Precis innan stangningsdags gick Yuji t om att ta Purikura innan vi drog oss hemmat och bestamde oss for att ata vullo McDonalds till middag hemma framfor Lost! Det var den basta dagen jag kunde onska mig pa mitt nya lov!



Kommentarer
Postat av: emy

finns det sånna automater i Japan där man kan ta foto?

2009-07-28 @ 21:45:47
URL: http://tictic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0