Mitt Curriculum pa TECH.



Klockan ar prick 10 pa morgonen och jag ater pannkakor till frukost! Eftersom startdatum borjar narma sig och jag har fatt fragan om vad jag egentligen ska plugga sa tankte jag beratta det genom att visa mitt curriculum. Hur det blir i slutet far vi se, om vi studerar allt eller om man valjer inriktning, vi har inte fatt nagons an information an.

Forst och framst har vi ett projekt som foljer genom hela studietiden. Vad, hur och varfor vet jag inte!

Ar 1;

Programmering C* I
Algoritmer I
Game Development Outline
Computer System
Programmering C II
Algoritmer II
Spel plannering

2D Spel programmering
Software Plannering
Spel Matematik
Artificial Intelligence
Windows Programming

Ar 2;

Programmering C III
Spel Algoritmer
Spel Design
Java I
Unix

Direct X I
Implement Practise
Direct X II
Spel Programmering I
Subsystem Programming I

Ar 3;

Java II
VC ++
Network Outline
Database Pactise

Direct X III
Spel Programming II
Subsystem Programming II
Effect Programming
Spel Programmering III
i-Mode Games**



* Programming Language C.
** Internet tjansten for NTT DoCoMo (mobil telefon, land telefon och internet) kallas i-Mode och i Japan ar mobiltelefon spel en otroligt stor marknad. Den ar storst i varlden - bara i Japan. Jag vill helst inte jobba med i-Mode spel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0