Kanji namn.



Ika-chan! Haha, mumsgodis, ser ut som blackfisk pa spatt!

Jag sitter har med en namnbok som vi kopt idag, det ar egentligen en namnbok med runt 500 namn pa bebisar, bade pojkar och flickor men sa roligt ska vi inte ha an. Jag ska ju borja skolan nu och har varit har sa pass lange att det ar dags att byta mitt alias. Det ar inte sa drastiskt som det later, det ar endast en andring pa mitt ID kort och i japanska registeret dar man byter stavning pa mitt namn, istallet for alfabet sa kommer ifortsattningen mitt namn endast skrivas med kanji. Jag har valt att behalla uttalet pa mitt namn, jag tanker inte byta ut mitt namn. Det har varit lite kluriklur och jag hade hoppats pa att vi kunnat anvanda en annan kanji for mitt namn men jag vill att det ska vara latt att lasa. Det blir kanjin for vacker helt enkelt, ganger tva. Kan egentligen inte tanka mig vad som skulle passa battre. Hah! Ar anda ratt lycklig lottad att jag har ett namn som kan skrivas i kanji utan att det blir for konstigt.
Mitt efternamn far vi se, tror det kommer lamnas orort till den dagen jag skulle gifta mig och da far ett redn kanji namn. Annars tyckte jag att kanjin for vatten var ratt sott, men da andras uttalet.

(Jag har sjalvklart gatt igenom min lista pa favorit namn for mina framtida barn ocksa, som kvinna in luuuv kan det inte hjalpas, haha.)

Kommentarer
Postat av: Micke

Finns inte Svala som kanji eftersom Schwalbe betyder det?

2009-03-01 @ 17:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0