Dejt del 1, Tempel!

Idag tog Yuji ivag mig pa dejt. Forst var det bara meningen att vi skulle till Shimbashi och ata lite lunch och ga lite standsvandring (ja efter att jag surat som en barnrumpa for jag ville INTE pa stadsvandring) men vi slutade ute i Odaiba dar vi gick till Joypolis och stannade tills dom stangde!



Resturangen som Yuji ville ga pa var inte oppen, det var en super mysig kina restaurang precis vid ett tempel, men templet var oppet sa dit gick vi. Det sag ut som en mysig liten trdgard med en liten damm och ett par holl pa att fotas for sitt brollop dar. Bade jag och Yuji blev lite mjuka av det och stod och sag pa en stund, dom sag sa glada men nervosa ut. Det har borjat bli varmt nu och man kan kanna var lukten i luften, vi har runt 17 - 18 grader och under dan behover man bara vindjacka alt. trojja. Det ar lite kyligt nar solen gar ner fortfarande men det ar pa G. Snart blommar nog korsbarstraden!



Efter det hittade vi en annan kina restaurang som agdes av.. faktiska kineser. Jag at ramen med tofu och saltgurka och Yuji at nagot annat spannande. Det var skitgott. Sa gott att jag blev alldeles lycklig och munnen borjade ga i ett. Efterat sa rullade vi ut ur restaurangen och sag for forsta ganget ett 2009 tempel, alltsa ett helt gjort i cement. Sag inte sa speciellt budda-aktigt ut alls. Det sag mer ut som en map fran Counter-Strike. Jag papekade det och da blev Yuji plotsligt bara sa sugen pa att skjuta ihjal zombies, och eftersom Simbashi inte hade en spelhall nara nog, ville Yuji aka till Joypolis i Odaiba! Och da fick det bli sa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0