Godmorgon : )

Idag ar varldens segaste morgon. Klockan ar nu 12 och jag har antligen krypit ur sangen och ater frukost for andra gangen och forsoker hittanagot vettigt pa familje liv.. idag verkar domineras av "Hjalp jag kanner bebisens huvud, vad ska jag gora !?" .. sluta pilla.

Till Mickes kommentar om mitt namn i kanji, jag har redan tankt pa svala. Svala heter pa japanska subamame och later bade coolt och har en cool kanji, tyvarr ar det inte sa speciellt japanskt, det far en kinesisk kansla sa det ville inte jag.  Vi far se vad jag gor med mitt efternamn, jag vill ju som sagt inte heller andra mina namn sa mycket, vill helst att de ska lata likadant sa det fortfarande ar mina namn sa jag behaller nog mitt katakana efternamn och byter till kanji namn. Just nu behover jag bara ett for min stampel i alla fall.

Det sanna anledningen till varfor jag segar ar for att det ar den andra mars idag. Det betyder inte sa mycket egentligen men det betyder att mars har borjat. Mars ar min sista manad pa Geos Kudan som jag har haft som min stabila grund har i Japan i nastan 2 ar. Trots att jag for det mesta inte tyckt sa mycket om den och kant att det varit mycket pengar "down the drain" sa att saga sa har det anda varit skont att ha en fast punkt eftersom jag varken har familj eller ett fast hem har. Det kanns lite sorgligt. Den 19:e slutar terminen, den 17:e har vi terminsprov. Sen ar jag ledig fram tills den 7:e ! Jag kommer alltsa ha 3 veckor att oroa  mig for CSN pa. Det ska bli sa skont. Dock ar malet att jag ska lyckas hitta nagot som kan hjalpa mig att dra in lite pengar.

Nej nu maste jag ga.

Kommentarer
Postat av: Lisse

Vi ska ha roligast under dom där 3 veckorna :D ska försöka vara ledig någon dag extra oxå om jag kan :P tjing!

2009-03-02 @ 07:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0