わたしの日曜日

Idag har vi varit sa lata att det nastan gatt baklanges for oss. Vad jag har markt sahar nar jag inte bor hemma och inte tillhor dom som ater ute mycket ar att jag helt plotsligt ser matratter nar jag oppar kylen. I borjan sag man mest korv ohc spaghetti. Ris och kott. Men som imorse nar jag oppnade kylen sa sag jag korvstroganoff. Sa det at vi till lunch. Jag blev  ensam runt 8 tiden da Yuji gick till McDonald's. Vi bor sa trangt att stackarn maste ga ut for att fa nagot gjort pa datorn. Det ar sa mysigt att bo med Yuji och ha honom hos mig hela tiden men det ar anda skont ibland nar han gar. Sa man kan stracka pa benen. Nar han kom tillbaka strax innan tolv var jag super glad och se honom och blev jatteklangig. Fram tills att Yuji somna spelade jag Zoo Keeper i sangen medan jag upprepade ganger svarade pa Yujis fraga "Har du nagra systrar" och fick som svar pa mitt "Ja, jag har en syster" ett kort, men glatt "Jag vet inte!". Hela denna konversation pa svenska. Annat som man ofta kan hora fran Yuji ar ocksa "Hur sager man...", "Mimmi, vanta!", "Kom har." och "Tack".

Blir han flytande i svenska innan jag pratar japanska ordentligt, da tror jag nog jag kommer ha ihjal honom.. ja, jag tror det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0