Min kurslitteratur lista for Tokyo TECH.



Idag nar Yuji kom hem hade han ett brev fran min nya skola med sig. Han hade mott budet i trappen som tur ar! Jag fick en klump i magen, ar fortarande super nervos nar det galler nya skolan, tycker INTE om nar dom skickar saker, ar sa radd att dom ska begara nagot som saknas och jag inte kan ordna. Men det var lugna kulan, det ar rakningen for mitt skolmaterial som kom. Totalt 72 300 yen. Alltsa i stort sett 7 200 kr. Nar Yuji laste det for mig (jag lagade mat) sa var min forsta tankr tva saker.. antingen sa driver han med mig.. eller sa ar mina nya larobocker gjorda av guld med diamant kanter. Skolan ska ha 80 000kr for forsta aret.. va sjutton ar det som ingar i den summan? Man undrar ju, hah. Sen fick vi ett gott skratt, Yuji laste upp min lista medan vi satt och at. Den forsta biten pa 2 700 kr ar bocker jag inte har nagot emot att betala for, for trots den nya yen kursen ar all mitt kursmaterial fortfarande billigare an i Sverige. Resten pa 2 300 kr var det som fick oss bada att skratta.
Pa denna lista finns, pennor, suddgummi, akvarell pennor, paljett, tejp.. foljt av ett par saker vi aldrig hort talas oss, bland annat nagot.. pennor kanske.. 12 stycken i Swiss farger... Jag bad Yuji kolla 4 ganger om det verkligen stod Game Creator linjen pa pappret och inte "Jag vill bli nya picasso linjen". Nej men det stammer, och det ar allt antagligen till design klasserna for det ar svart att tro men allt i ett data spel tecknas forst for hand. Pa listan finns ocksa en Portable HD for 8000 yen vilket ar mycket billigare an vad jag hade tankt kopa en for! Sa det tackar jag skolan for! Men det Yuji missade och jag upptackte nar jag fick se pappret var att mitt skolmaterial inte oversteg 50 000 yen (eller det blev 50 394 yen totalt) som dom lovad, de sista 20 000 yen ar mitt helars kort till sklans privata klinik plus tandlakare. Da kandes det lugnt igen. Men jag forstar fortfarande varfor jag inte kan fa kopa mitt egna sudd och vattenkopp till mina Swiss akvarellpennor..?

Kommentarer
Postat av: Lisse

hahaha.. asg.. såå kul! :)

2009-03-12 @ 06:05:29
Postat av: Micke

Dom är till så att du kan måla bättre, hellre det än fingerfärg för x antal yen

2009-03-14 @ 13:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0