Middag och pinnsnack!



Igar kvall var vi bortbjudna till min forra vardfamilj pa middag. Kumiko hade lagat rejalt med mat och bade jag och Yuji kunde knappt resa oss efter pasta, kott, fisk, curry ris, sallad, ost och vin bricka, frukt och dessert. Vi stannade i flera timmar, tittade in vid halv 5 och gick inte forrans halv nio, aningen sent eftersom jag skulle ut med Lisse, haha! Men mina bebisar mar super bra, dom ar sa stora och pratar massor. Halften kan man faktiskt forsta. Dom har ocksa borjat ata med pinnar. Det sag ratt roligt ut eftersom sma barn anvander special pinnar med sma oglor som dom kan tra fingrarna i sa dom inte tappar pinnarna hela tiden och ger upp. pa det sattet haller dom ocksa ratt i pinnarna. Att ata med pinnar kan nog vara lite klurigt men manga kan anda gora det, det manga utlanningar dock gor fel ar att dom inte haller i dom ratt och alldeles for langt ner. Man ska halla hogt upp pa pinnarna och om pinnarnan konstant korsas nar man ater/haller i dom, da haller man lite fel. Dom ska ligga langs med varandra i handen och den undre pinnen ska vara i stort sett last.



Taiga ater med pinnar : )


Kommentarer
Postat av: Micke

En dag kommer dom att förstå vitsen med att äta med kniv och gaffel, alternativt gaffel och sked.

2009-03-08 @ 18:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0