Graduation (卒業式)



Igar tog jag ju studenten.. eller hur man ska kalla det.. fran Kudan som jag pluggat vid i 1 ar och 9 manader. Provet gick bra och jag ar nojd med mina betyg, jag hade hojt konversation till A och uppsats till B sa jag var riktigt nojd. Och eftersom jag ocksa fick godkant pa provet sa finns det inga bekymmer kvar for den har svangen, nasta runda blir om ett halvar, hehe. Det var en emotionell stund. Vi fick betygen och sen hade vi lektion i nagon timme. Det kandes lite trakigt att den timmen var trakig och jag bara onskade att den var over, ville kunna njuta av studen mer for aven fast jag avskydde att ga till skolan varje dag i slutet sa glommer man bort allt sant.



Det sved ratt fint i ogonen nar jag blev uppkallad for att ta emot mitt diplom och bad dom en saga ett par ord ocksa till alla. Sa den anda bilden som finns av mig nar jag tar emot mitt diplom ar pa halva mig med mascara som rinner. Det lustiga var att efterat sa flera larare till mig att mitt tal verkligen rorde dom, att dom forstod precis vad jag menade.. vilket jag hade tagit som en komplimang om mitt tal inte hade gatt nagot i stil med "Allihopa... jag.. den har skola... vi... alla larare.. tack ska ni ha". Skojjar inte. Efter ett tag hade jag lugnat ner mig och da gick Gotou-sensei upp och holl sitt tal. Hon och jag har gatt igenom mina nastan 2 aren tillsammans, hon pressade mig till att sikta pa universitet, hon har i stort sett alltid varit min larare och vi har haft vara stunder med arga ord och tarar och bli sams igen. Sa nar hon talade direkt till mig i sitt tal borjade ogonen rinna igen. Da gav jag upp med att forsoka radda sminket.
Efterat bjods det pa all de goda snackset jag sett folk fa snacksa pa termin efter termin. Det var sushi och pizza och snacks och lask. Vi minglade mycket och tog kort med varandra. Jag forsvann in i en diskussion om spel med tva klasskamrater jag knappt vaxlat ett ord med forut och Q-san som ocksa ska ivag pa en liknande skola som jag han deltog, fast lite mer i tystnad.



Jag och Gotou-sensei.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0