2 pa morgonen snack.



Jag sitter sjalvklart fortfarande vaken, klockan ar nastan tva. Jag kan nog sova om jag forsoker men kanner mig inte speciellt motiverad. Varfor ska jag sova? Det ar ju sa trakigt. Jag har atit upp i stort sett en hel Dumle pase sjalv som blivit over sen vi kopte omiyage till folk har borta nar vi var i Sverige, Yuji har nog bara atit 4 - 5 stycken. Men sa gar det nar den ligger framme en vecka.
Jag saknar mina saker, mina klader, allt som ligger instangt i ett forvaringsrum ca 20 min harifran. Jag vill ha mina saker. Det forsta jag kommer gora nar jag far tillbaks dom och far mitt eget stalle att bo pa ar att skicka futonen med tacke och kuddar och futoncover pa kemtvatt. Sen ska ALLA klader jag ager tvattas. Jag tanker pa det ratt ofta, hur jag bara vill aka dit och ta hand om mina saker. Det var som Yuji sa nar vi var dar samma dag som jag och Lisse skulle pa black and white party och jag ville hamta lite klader.. det luktar rattpiss. For det gor det. Klader och allt bara luktar rattpiss.. jag vill inte ta med mig den lukten nar jag flyttar och hoppas att det gar att vadra ur. Hur lange behaller bocker lukt? Annars maste jag slanga ut saker och det vet jag inte ens hur man gor, det finns knappast nagon grovsop har borta i Japan. Jag har tankt att ta reda pa om det finns nagon pryl jag kan stalla dar inne som kan sta och lukta och halla pa. Det maste ju finnas. Jag har velat lite fram och tillbaka nar det galler bostad. Helst skulle jag vilja flytta till ettt leopalace21 hus for det ar rent, frascht och jag kan latt flytta mellan husen inom foretaget. Men for att ha rad maste jag bo ratt langt utanfor Tokyo och det gar inte jamt ut. Jag ar inte lat sa, ent immes resvag for mig ar okej men for att fa ner hyra till 5 000kr maste jag bo nastan 2 timmar bort och jag vet inte om jag ar sa pigg pa det nar jag ska ga i skolan mitt i Tokyo. Det kommer stalla till det for mig och pendlingskostnaderna kommer hojja priserna upp till vad det skulle gora det inte vart det. Det basta vore att hyra en japansk lagenhet har i Tokyo och dom borjar bli billiga nu da april ar moving season. Man kan ocksa kopa harliga kit pa Sofmap, kyl, tvattmaskin, micro, spis och riskokare for under 4 000 kr. Det behovs nu nar allt kostar skjortan! Men hur jag an vander och vrider sa behover jag runt 10 000 kr for att kunna flytta och det har inte jag. Jag kan komma upp i nastan det om jag bor ytterligare tva manader hos Yuji men da ar alla erbjudanden over. Suck suck! Varfor tar ingen tag i depressionen hela varlden gar igenom just nu! Om det inte vore for den har javla lagkonjukturen hade jag fortfarande haft de pengar jag fatt av Erika. Men tank om jag inte hade nojjat mig med dom.. da hade jag inte overlevt nar Yenen gick i taket.

Yenen star idag fortfarande oforandrad pa 9kr per 100 yen.

Kommentarer
Postat av: Lisse

Du vet att jag kommer vara själv här i läggan en vecka.. och vi har STORA tvätt maskiner.. Så då är d bara du konkar hit med alla dina kläder å så tvättar vi ä tvättar vi enda tills lukten är puts väck :D tjingeling! :D

2009-03-17 @ 06:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0