Forsta veckan pa Tokyo TECH!



Min forsta skolvecka har gatt mot sitt slut och det har jag firat med en skol kastrullpopcorn! Jag ar ensam hemma ikvall for Yuji ar utvingad med jobbet. Sa jag har tittat pa 3 avsnitt av Lyxfallan och som biverkning dubbel kollat min egna ekonomi tva ganger trots att jag inte har nagot att oroa mig for.

Min vecka pa Tech.C har varit sa kul! Jag tror aldrig jag varit sa trott i hela mitt liv men det ar sa hysteriskt roligt. Inte bara ar lararna toppen, de andra som pluggar ar inte heller sa pjakiga. Det var till och med okej att ha japanska lektion i torsdags eftermiddag. Idag fick jag den fina overraskingen ocksa vid lunch att det gar en halv amerikan i skolan. Han hade fatt veta om mig men jag hade inte fatt hora av honom sa nar vi antligen var bada pa ett och samma stalle var personalen framme och presenterade oss for varandra. Och vi pustade ut bada och stod och prata i en halvtimme innan han hangde med mig ner till cafeterian och kakade lunch. Det var sa skont att kunna slappna av en liten stund med flytande konversation och utan kultur smallar.

Idag hade jag spel plannering och grafik och det visade sig att min larare ar ingen mindre an han som har skapat Cooking Mama for Nintendo DS och Nintendo Wii. For dom inte sa insatta i spelvarlden sa ar det ratt najs. Jag har inte sjalv spelat spelet an men man kan saga sahar att jag ar i stort sett den anda som inte har det. Det var mycket snack under de 7 timmars lektion vi hade for att ge oss kanslan och forklara spelvarlden, forklara en project leaders uppgift och vad en spel plannerare gor (och vad dom tjanar, mums!) han hade massor med humor och slangde in sin asikt om nya Biohazard 5. Han berattade ocksa  hur han sjalv hemma sitter och jobbar med sitt freelands och kanner att han borjar bli trott och vill ta en paus. Da aker spelkonsollen pa och han spelar lite Biohazard. Hur sjutton ar det att ta en paus? Det ar precis samma sak, stirra pa en skarm har och sedan pa en skarm dar. Fan va vi skratta. Har ar det likadant, jag haller pa med projekt, kanner att jag maste ha en paus fran det hela, och tabbar ner och surfrar och snackar MSN, hahaha. Det ar nog det basta, tycker jag, jag ar omringad av personer som vet precis vad jag menar, man har nagot gemensamt - det underbara (hysteriska) spel och data anvandandet : D !
Han gick ocksa igenom mjukvara som han tycker vi ska ha pa de egna datorerna och berattade vad for slags datorkapacitet han tycker man ska sitta pa for att datorn ska orka med just det vi utbildar oss till. Jag kanner mig helt borta. Datorer som ar mitt storsta intresse men efter 2 ar i Japan har jag hamnat sa langt bakom att Yuji har mer koll pa nya CPUer och grafik kort an jag har..

Det kanns sjukt ocksa pa ett satt.. jag ar antligen dar, dar jag far plugga det jag vill plugga. Inget mer plugga en massa sma amnen som jag skiter helt fullstandigt i, intresset ligger pa minus. Jag far hela dagarna sitta framfor program som jag tycker det ar jattekul att jobba i utan att smyga for larare eller bli tillsagd. Det ar meningen att jag ska gora det.

Jag ar glad : )
Nu ska jag ga tillbaka till Lyxfallan.

Kommentarer
Postat av: Jojo

Måste vara en riktigt bra känsla!! :)



2009-04-18 @ 18:54:29
URL: http://jojoaug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0