Borja-skolan-ceremoni till Tokyo Tech.C !



Idag hade jag min ceremoni som man har har nar man blir accepterad till en ny skola. Man ska vara propert kladd, alltsa i kostym, bade pojkar och flickor. Det ar en ratt stor grejj och i entren till konserthallen dar vi alla skulle vara var det fullt med blommor fran olika som ville onska grattis. Hallen vi var i var jattestor for min skola ar bara en av dom som hor ihop i Tokyo ganget. Jag minns inte namnet pa alla men forutom min skola sa ar resten music och dans och skadespeleri. Det finns ocksa en djurskola och design skola. Men vilka skolor Jag satt i chock nar alla trakiga rektorer och allt hade hallt deras "kampa pa nu" tal och eleverna fran olika skolor visade lite av vad som hade jobbats med under terminernas gang.. bildesigner hade kopts av Porche och Ferrari. Capcom hade bett 3 ars elverna pa musik och skriva theme song till nya Bio Hazard filmen "Degeneration". En grupp fran danselverna hade varit bakgrundsdansare for Madonna. Min skola haller pa att fa skjuta upp en satelit i rymden och har jobbat med Final Fantasy spelen. Vad ar det for folk jag hamnat med.



Vi fick ocksa en presentation av alla larare som fick en och en stalla sig upp medan deras meriter spelades upp pa broadscreenarna.. dom hade varit gitarrister till Michael Jackson, jobbat ihop med Elton John.. jag bara satt och gapa nar kandis efter kandis stod och log med armarna om aktuell larare. Mest impade blev vi i slutet nar "The Big Band" som ar en stor orkester med elever fran alla skolorna, skulle upptrada och det visade sig att trumisen var ingen mindre an trumisen fran Luna Sea (ett stort, kant japanskt band). Tydligen var bade gitarristen och keyboard..isten.. ocksa kanda grundat pa suset som gick genom publiken, jag har bara sadar lagom koll.

Det var en skojj och ratt imponerande dag. Dock var det maktigaste nogalla de ganger jag behovt buga. Bara for att dra i gang ceremonin fick vi resa oss upp, buga och satta oss ner tre ganger. Sen holl vi pa sadar innan varje ny viktig person skulle prata och sedan nar dom pratat klart. Kommer ha traningsvark i laren imorgon efter allt resande och sattandes.



Vi far se hur det har gar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0