Sommarn har kommit till Tokyo



En vanlig lagenhet i Tokyo gar fran att vara obeboeligt kall till obeboeligt varm over en natt. Och inatt skedde omvandligen. Att vi har haft 20 underbara plusgrader den har veckan vet nog de flesta vid de har laget men nu har den tropiska varmen slagit till ordentligt pa sa satt att man hallre sitter vid utetoaletterna nedanfor tagstationerna och svalkar sig i skuggan an gar hem till sin bastu till lagenhet. Mitt humor ar dock fortfarande pa topp och idag nar jag kom hem fran min lunch i Shibuya sa akte flakten fram! Yuji tog upp det for nagra dagr sedan, att det kanske var dags att vika ihop varmefilten / kvalserdodaren (alskar den fiiilten) och ta fram flakten. Jag tyckte det kunde vanta nagra dagar, det gjorde det och nu ar den ute. Det trista nu nar det ar sa underbart vader och man kan hanga futonen ute varje dag for att ta do pa allt som kan tankas leva i den i solljuset ar att man inte kan ha gardinerna bortdragna fran fonstrena. Att ha solen skinandes in i lagenheten er inte ett val. Det gar inte. For da kan du inte visstas hemma forran du kylt ner lagenheten igen med din AC. Men men, sommaren ar har med allt som tillhor, sommar och sol, glada manniskor, suget efter glass och en hysterisk elrakning fran missbruk av AC:n.

Glad pask!



Nar futonen ar ute pa balkongen blir det helt plotsligt sa mycket plats over!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0