Spelplannerings laxa fardig!



klockan ar tjugo i ett, IGEN, varje kvall samma sak, varfor kommer man inte i sang nar man borde? Jag har precis blivit klar med laxan som var att man ska ha en presentation klar till imorgon om ett spel for tjejer mellan aldrarna 10 - 12 for Nintendo DS. Det ska vara en fardig presentation med lite catchphrases och annat. Sjalvklart vart jag carried away och gjorde sjalva omslaget till spelet trots att det inte alls behovs. Eller jag gjorde loggan sen satte jag stopp (den dar uppe). Min spel heter "Shitaigoto" som egentligen inte betyder nagot men de tva kanjina langst till vanster och hoger ar japansk for "jobb" alltsa "shigoto". Sa jag gjorde ett wordplay dar jag satte in "-tai" emellan som med shi blir "Shitai" vilket betyder "vill gora". "Goto" eller "koto" som det egentligen ar betyder ensamstaende "sak". Alltsa betyder min speltitel "Det jag vill gora" fast det egentligen inte ar ett ord. Spelet gar ut pa att man kan spela olika yrken, typiska dromyrken for den aldersgruppen i Japan istallet for att ens karaktar gar i skolan. B la petshop, tartbakeri och isprincessa osv.. pa det sattet kommer titeln in : ). Alvan pa bilden ar den lilla magiska filuren som gar med en under spelet, som bara kan ses av den som spelar och den som ger alla sma tips som kanske inte alltid ar sa bra. Alvan ar inte elak men hon ar lite busig. Som smatt och gott sa kan man tjana pengar nar man jobbar, kopa accessoarer sm kan bytas mellan kompisar via WiFi.



Presentationen ska goras i Power Point men det vill inte fungera hemma hos oss nu sa jag har gjort iordning allt sa allt jag behover gora imorgon ar att satta ihop presentationen som blir pa 4 power point sidor. Mer behovs inte.

NU ska jag sova. Imorgon hamtar jag hem datorn och sa borjar Golden Week for mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0