Ordentliga bilder



Nu har jag lyckats tagit lite bättre bilder på maskinen här hemma. Dagsljus skiner i lägenheten så då kan man ta någorlunda okej bilder! Han har numpad bredvid tangentbordet, det finns plats för det eftersom dator är så stor. Det till vänster vid tangentbordet ar en volym knapp, eller ratt kanske man mer ska kalla det. Ovanför tangentbordet sitter lite stop, play, forward, mute, webcam shortcut osv som är touchknappar.



Jag har nu vant mig med Vista och tycker det fungerar väldigt bra. Datorn klarar det ju utan problem och med alla tillstånd den hela tiden ber om så känner jag mig minst sagt säker, haha. Igår satt jag som en galning och fixade allt till alla mina The Sims spel, installerade dom i rätt ordning med patchar och allt som hör till och ladda ner möbler och genetics som jag ville ha, allt vart sorterat super fint så man lätt kan hitta filer när något är fel och krashar. Tyvärr är tydligen min dator för bra för the Sims 2 då jag har ett grafik kort med DirectX10 och The Sims endast kräver 9.0.. och då trots att det inte spelar någon roll, att det bara blir överdriven prestanda på spelet så vill spelet inte gå igång.

Idag ska jag fixa allt som måste ner till photoshop, det är brushes och gradients och gud vet vad. Sen ska Autodesk Maya installeras ordentligt och innan det kan hända så är det uppdatering av Vista som gäller eftersom Maya vill ha business och inte Home Premium. Det är mycket pill med nya maskiner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0