Middag!




Bilden då, vi har en orange pryl här hemma. Det bästa med att ha en pojkvän som älskar matlagning är att det finns inte bara kryddor i massor utan också oranga prylar. Den här är verkligen min favorit, man kan laga precis vad man vill i den och det tar mellan 8 - 15 min i micron beroende på. Igår kväll var det potatis med olivolja och lite basilika (som är mkin favvo krydda just nu) och några skättar vatten. Sen åker den in i micron och så kokas det. Det blir såå gott. Vi brukar blanda kål och potatis och bara strö på lite salt.
Under tiden som det ångkokade så gjorde jag en avocado röra med indisk curry, några droppar dressing, en teaspoon citron saft och en liten klick majonäs. Sen blandade jag ner allting i en burk med potatisen när den blev klar. Det är skitgott! Det blev middag och lunch!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0