Jag kan inte greppa japanska kvinnor...

http://www.crnjapan.com/en/

Jag har saker som ska goras men spenderar morgonen (for andra eftermiddagen) at att forst bidra med min share pa gaijinpot.com som ar en websida for oss utlanningar i Japan. Det ar som sagt inte latt att vara utlanning har nar man ar ute efter lite mer an sightseeing och de som det slagit hardast ar nog utlandska man gifta med japanska kvinnor. Children's Rights Network jobbar hart med att hjalpa alla pappor dar ute vars exfru har tagit deras halv japanska barn tillbaka till Japan och inte hort av sig. For oss ar det kidnappning, i Japan ar det inte mycket som kan goras at. CRN hjalper dock till tillsammans med oss som bor har, om vi ser barnen eller kanner till svarforaldrarna osv, knackar pa och kollar upp hur barnen har det och forsoker hjalpa faderna sa mycket som mojligt.

Det ar en sorglig historia alltsammans och trots att detta sa klart ar en minioritet, alla japanska kvinnor ar inte galna, sa har jag anda efter 2 ar valdigt svart for japanska kvinnor. Trots att jag har kompisar. For mig ar dom knepiga, jag vet inte vad jag tycker om japanska kvinnor. Alskar dom verklige4n sina barn och sina man? Jag vet inte.. det gar ju inte att fraga dom och dom visar inte mycket.. jag maste nog bli tillsammans med en for att kanna att jag forstar dom, haha. Verkar mest vara statusen som gift ocha tt vara mamma som tilltalar. Och saklart, att fa vara hemma fru och shoppa loss. Jag vet att det finns manga som tycker sa syyyyynd om japanska kvinnor som ar sa manipulerade av sina man och bara far ga hemma. Sanningen ar att kvinnorna styr familjens ekonomi och vagrar att jobba. Dom alskar att varalediga och kunna vara med sina lediga vanninor pa shopping turer for deras mans pengar.

Dom ar sneaky sneaky.

Kommentarer
Postat av: Ashleigh

I wish I knew Swedish so I could read your blog!



How are you? :D

2009-04-07 @ 05:40:12
URL: http://www.saikosis.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0