Halsokoll, klar!



50-öringen ska upphöra som betalningsmedel den 30 september 2010.

Kanner mig lite paff. Jag visste att regeringen ifragasatt femtiooringen men inte att det tagits ett beslut. Om jag hade bott i Sverige och kunnat folja allt fran borjan hade jag nog inte brytt mig sa mycket. Det blir andra oringen som jag far uppleva gar bort! Tiooringen upphordes 1993.



Min stackars blodlose arm.


Jag har en liten deppig dag idag. Tror det mestadels beror pa dom 8 liter blod som stals fran mig pa dagens halsokontroll. Jag tycker inte om att ge blod. Det gor ont. Jag blev anda lite chockad av personalen nar jag forst gick mot bordet jag visats till, fick syn pa nalarna, hajade laget och borjade ga i en boj bort ifran bordet till vilket dom bara fragade hetl forvanade om jag inte ville gora det? Vada, far man valja? I Sverige blir man ju fasthallen av en gubbe till doktor och tva skoterskor sa fort man sprutvagrar. Nu sager jag inte att det gor ont att ge blod.. eller bli bestulen pa som et mer handlar om.. for att sticket gor ont utan for att jag far ont i armen hela vagen upp i axeln upp till tva dagar efterat. Och det ar alltid hoger armen dom tar dod pa.
Annars gick idag bra. Jag lamna blod och urin prov. Tog rontgen pa brostkorgen, kollade hjartat, synen, blodtryck och gaddarna. Mina ogon har blivit samre men det visste jag, det har jag markt sjalv, jag ser ju ingenting men det far jag skylla mig sjalv med som inte anvander linser eller forsoker hitta ett satt att ha rad med glasogon. Jag ar inte dar an. Jag har inte accepterat denna aldersblindhet an. Jag minns fortfarande nar jag var ung och sag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0