Dagens "skoldag" pa Tokyo TECH.



Mmm, slog upp kalendern for att kolla en extra dag infor morgondagen och ser att det star; "Bring pee" med klara bla bokstaver. Tror ni inte att jag skrattade gott har for mig sjalv i min ensamhet. Men det ar faktiskt sant, jag far inte ata 4 timmar innan (undersokningen ar halv 10 pa morgonen, alltsa kommer jag inte atit pa hela natten och morgonen) och sa ska jag ha med .. ja.. i den gula behallaren som jag trodde var en penna nar jag fick den i tisdags. Man ar ju skarpt!

Idag har jag varit i skolan igen pa ett utlanningsseminar som det inte alls heter men nu far det heta det. For alla oss "Utbytesstudenter" och "Utlandsstudenter" eller va det nu an heter. Jag gar mest for att skolan foreslar det, ett plus i kanten, inte for att seminarierna ar daliga, tvartom! Det ar bara det som jag kande nar jag bladdrade igenom en av bockerna jag fatt om manners och kultur i skolan, arbets livet m.m... varfor kunde jag inte fatt hora det har nar jag kom till Japan? Jag kan tanka pa minst 15 saker som jag kunnat sluppit och annu fler som kunde gatt smidigare om jag bara fatt den dar timmen av info! Men det skadar val aldrig att lara sig den harda, rasistiska vagen? Hihi.

Jag stod ocksa infor ett vagval igar.. trodde jag! Kande mig alldeles vilsen men pratade med pappa och fick mer klarhet i det hela, ville anda prata mer med Yuji idag efter att ha traffat studievagledaren. Jag trodde att mitt program, Game Creator, var spel liksom, allt som har med spel att gora forutom Sound. Men ack sa fel! Den ar indelad i design och programmering. Nar jag fick reda pa det och jag endast fick programmerings bocker och pa mitt schmea endast Photoshop lektioner i 2D grafik sa blev jag inte alls nojd. Sa idag sa Kawai-sensei at mig att prata med killen som leder seminarierna.. sicken snubbe! Dar var det fart. Det ar sa skont med folk med koll! Han drog fram schemat for alla lektioner, pekade ut dom jag hade, papekade att jag har en hel ledig onsdag da dom har 3D Design. Jag fragade vilken software dom anvande till den krusen. Maya svarade han. Da vill jag ha en onsdag sa jag. Bra da sager vi sa blev det till svar. Och sa var det klart. Inga problem! Sa pa onsdagar mellan 9:10 - 16:20 har jag 3D Design i Maya. Utan att nagra av mina programmerings kurser blir lidande. Hell yah!



Vid receptioneni  min skola.. fast nu ligger det tva stora missiler vid datorerna. Men man far inte rora!

Kommentarer
Postat av: Micke

MAya kommer du hitta huuur mycket jobb med som helst, the future

2009-04-09 @ 13:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0