Soba och öl, måndag kväll.



Bästa bilden från ikväll. Ken mutade ut mig för att äta lite soba (nudlar) till middag då han vaknade klockan 10 på kvällen från sin huvudvärk. Om jag höll honom sällskap skulle jag få en cola. Lugnt jag behöver plugga inför kanji provet i alla fall. 3 min in, innan vi ens fått in nudlar och cola så blir vi naturligtvis poooolers med grannbordet och sitter inne på ramen stället till klockan 1 på natten. Killarna jobbar för ett företag som tillbverkar och säljer pachinko maskiner.. vad heter det på svenska.. enarmade banditer? Så alltså, dom betalade hela notar för oss. Vi käkade båda Soba, drack varsin cola. Ken hällde i sig 10 öl and by then så satt han mest och smilade. Vi pratade också med Ben's (chefens) flickvän som inte var glad för att han inte kommit hem till hennes färdiglagade middag utan fastnat på ett billigt Ramen ställe. Jag drack 6 öl och var genki och redo för karaoke! Det var bästa måndagen men ändå inte så chockerande, för såhär party brukar Ken och ja ha det tillsammans! Det bästa med den här gången var dock att killarna var fett sköna, roliga för en gångs skull, trots att dom var ojisan.



Det var en sjujävla kväll, nästa vecka är det karaoke dags! Dom ville bjuda oss på det som tack för sist!

Och sen en snabb bild på favorit stället, 390 yen för en chuka soba. Bästa nudlarna i Tokyo!



Ps: Jag har nu ringt Yuji 5 gånger på min vanliga telefon och 5 gånger på våran gemensamma telefon. Jag tror inte han vill prata med fulla mig klockan 3 på morgonen. Tur att  man är låtsas gift (6 månader+) annars hade man nog riskerat att en dumpning : D. 20 telefon samtal is not cool. Over and out. Jag ska ta och decka på ängen, jag och min fylle hicka.

HICK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0